شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ۲۱:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همزمان با ایام اربعین حسینی گام نخست این طرح به نتیجه رسید و زندانیان اندرزگاه قرآنی حافظ سوره ها و اجزاء شریف قرآن شدند که به مناسبت آن تمامی زندانیان از سوی مدیر زندان با اعطای ملاقات حضوری با خانواده هایشان مورد تشویق قرار گرفتند.

به گزارش پیام خبر، همزمان با ایام اربعین حسینی گام نخست این طرح به نتیجه رسید و زندانیان اندرزگاه قرآنی حافظ سوره ها و اجزاء شریف قرآن شدند که به مناسبت آن تمامی زندانیان از سوی مدیر زندان با اعطای ملاقات حضوری با خانواده هایشان مورد تشویق قرار گرفتند.

روح اله رضائی دانا در این ارتباط گفت: این طرح در قالب هفت برنامه به رئیس، مسئول فرهنگی و روحانی اندرزگاه و همچنین رئیس اداره فرهنگی و مسئول دارالقرآن زندان عادل آباد ابلاغ شد و مورد مطالبه جدی قرار گرفت که گام نخست و مهم به ضرورت محفوظات قرآنی زندانیان اختصاص یافت.

وی گفت: زندانیان با محوریت مسئولین اندرزگاه و مربی یاران در کمتر از 40 روز ، نسبت به حفظ سوره ها و اجزاء قرآن اهتمام ورزیدند و بصورت خاص بیش از 80 زندانی، هر کدام یک جزء قرآن را حفظ کردند و به این مناسبت نیز ملاقات حضوری ملاقات حضوری تشویقی به آنان و خانواده هایشان اعطا شد.

مدیر زندان عادل آباد شیراز اذعان داشت: نگهداری توحیدی و دین محور زندانیان با تاسی از آموزه های قرآنی بعنوان یک طرح تربیتی و بصورت خاص در اندرزگاه قرآنی زندان که شاهد اجرای طرح های فرهنگی، دینی متعددی با پوشش جمعیت کیفری هدف در سنوات پیش بوده است اجرا شده و بنا داریم در این طرح فرایندهای نگهداری و اصلاح مجرمان و خدمات آموزشی جانبی به آنان را با محوریت قران و مهارتهای اساسی قرآن محور به اجرا گزاریم و در مرحله نخست ارتقاء محفوظات قرآن زندانیان محقق شد.

وی در تشریح دیگر مراحل طرح به تبیین و تعریف مهارتهای اساسی زندگی برگرفته از آموزه های قرآنی، هوشمند سازی فرایند آموزش قران و درک مفاهیم آن، تشکلهای نجمن قرآنی برای مستند سازی جزوات قرآن و خلاصه نویسی تفاسیر، تشکیل گروه خلاصه نویسی قصص قرآنی و تبیین آن به عنوان برنامه تربیت و زندگی و ... اشاره کرد و گفت: فعالیت های این اندرزگاه در مستند سازی و تامین برنامه های سیمای عادل آباد مورد استفاده قرار می گیرد که برای توسعه کیفیت و محتوای آموزش سایر زندانیان استان، آثار تولیدی در اختیار تمامی زندان ها قرار خواهد گرفت.

مدیر زندان عادل آباد شیراز در خاتمه با تاکید بر اینکه فعالیتهای دین مدار و قرآن محور مورد تاکید مدیرکل زندان های فارس است، گفت: این فعالیت محدود به اندرزگاه قرآنی نیست و در همه اندرزگاه ها فعالیت های قرانی جریان دارد تصریح کرد: اندرزگاه قرآنی زندان سایت ویژه تربیت و اصلاح رفتار قران محور است که الگوها و نتایج و تاثیرات حاصل از آن بعنوان یک برنامه علمی و تربیتی و دینی به سایر زندان ها معرفی خواهد شد.

 

کد خبر 216296

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید