شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۰۹:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شبیه خوانان استان مرکزی در نخستین سوگواره ملی عاشورا که در استان خراسان شمالی برگزار شد رتبه های برتر را کسب کردند.

به گزارش پیام خبر از اراک، سوگواره ملی عاشورا با برگزاری نخستین سوگواره ملی عاشورا در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزارشد که در آن شبیه خوانان تفرشی 15عنوان برگزیده را در بخشهای مختلف از آن خود کردند و برگ زرینی بر صفحات موفقیت های خود افزودند.

بنا بر آرای هیئت داوران متشکل از داود فتحعلی بیگی، محمد حسین ناصر بخت و علی عزیزی شبیه خوانان تفرشی افتخاراتی را به شرح ذیل کسب کردند.

در بخش امام خوانی نقی بیاتی و نصرالله باباعلی به ترتیب رتبه های دوم وسوم این بخش را از آن خود کردند و مجتبی حیدری نیز شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش شهادت خوانی مرتضی شاه حسینی موفق به کسب رتبه دوم شد و عباس صابری نیز شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش جوان خوانی و همچنین بخش زنانه خوانی و بخش متفرقه خوانی محسن زمانی و مصطفی شاه حسینی و حمید رضا حیدری مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش تخت خوان، «حمیدرضا حیدری» رتبه دوم را از آن خود کرد، در بخش سرپاخوان نیز «سید علی اکبر میرحسینی» از تفرش موفق به کسب رتبه نخست شد و «تقی صابری» در این بخش رتبه سوم را از آن خود کرد و امیرعباسی فر مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش موسیقی نیز «عباس حیدری» و «محسن بیاتی» از تفرش به طور مشترک رتبه نخست این بخش را از آن خود کردند.

همچنین هدیه ویژه هیئت داوران به استاد «رضا حیدری» به پاس یک عمر تلاش ارزنده در هنر شبیه خوانی ایران اهدا شد. 

بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی که از شانزدهم ماه جاری در بخش های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است با معرفی برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 216457

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید