یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اشک‌های خادم و زائر و مجاور بی‌وقفه جاری بود وقتی که ذاکر آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)، رو به گنبد طلایی آقا که پرچم سیاه بر آن برافراشته بود، مرثیه‌خوانی می‌کرد و در اندوه فراق امامی که «آرام جان‌ها»ست فریاد «یا رضا جان» سر می‌داد.

به گزارش پیام خبر، به رسم هر سال، بار دیگر در شب شهادت امام رضا(ع) آیین باشکوه خطبه‌خوانی در صحن و سرای امام رئوف (ع) برگزار شد؛ آیینی که در آن علاوه بر زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، جمعی از مسئولان عالی رتبه لشکری و کشوری نیز رخت سیاه بر تن می‌کنند و در کنار خادمان آقا، در عزای شهادت ایشان به سوگ می‌نشینند.

مراسم امسال که به شعار محوری «آرام جان‌ها» مزین شده بود، با حضور جمع کثیری از زائران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در آغاز مراسم، حاضران به آیاتی از کلام وحی که توسط قاری و موذن حرم مطهر قرائت شد، گوش جان سپردند. پس از آن خادمان حُفّاظ و دربانان به اجرای برنامه شمع گردانی پرداختند که اجرای این مراسم پرشکوه با مرثیه سرایی و ذکر مصیبت ذاکر و مرثیه خوان اهل بیت(ع)؛ ابراهیم احمدی همراه بود.

خطبه شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این مراسم توسط حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر قرائت شد و در پایان شرکت کنندگان برای سلامتی امام زمان(عج)، سلامتی رهبر انقلاب و پیروزی و سربلندی امت اسلام دست به دعا برداشتند.

گفتنی است؛ مراسم خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی دوبار در سال؛ شب عاشورا و شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگاه نورانی رضوی و برای عرض تسلیت به محضر امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

کد خبر 216620

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید