شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۹:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از اجرای پروژه ساماندهی تاسیسات برقی و نور پردازی میراث جهانی کاخ ساسان سروستان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، سید موید محسن نژاد گفت: بروز رسانی تاسیسات گردشگری برقی و نورپردازی کاخ ساسانی سروستان بااعتبار بالغ‌بر 9450 میلیون ریال در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به ‌قرار گرفتن سروستان در مسیر ارتباطی شیراز و فاصله یک‌ساعتی با مرکز استان فارس به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است که در همین راستا نیاز به‌روزرسانی امکانات و تاسیسات و به‌ویژه نورپردازی کاخ که جلوه شبانه این مجموعه را دربردارد وجود داشته است.

وی ادامه داد: این مجموعه با نام منظر باستان‌شناسی ساسانی سال ۹۷ به‌عنوان بیست و سومین اثر تاریخی ایران و پنجمین اثر جهانی فارس به ثبت جهانی رسید.

خاطر نشان می شود، مجموعه کاخ ساسانی سروستان در استان فارس و در ۹ کیلومتری جنوب شهر سروستان و محله تزنگ قرار داشته و کل مجموعه ۲۵ هکتار وسعت دارد. این کاخ از سنگ و گچ ساخته‌شده و ایوانی مربع شکل بخش مرکزی آن را تشکیل می‌دهد که دارای ۱۳ متر طول و عرض و ۱۸ متر ارتفاع است، همچنین در مرکز و حیاط دارای گنبدی مرتفع است، شهرستان سروستان در ۸۴ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

کد خبر 216685

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید