شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قهرمان ایرانی کشتی سنگین‌وزن جهان می‌گوید آنالیز انجام‌شده را در فینال مو به مو انجام داده است.

به گزارش پیام خبر به نقل از ایسنا،  امیر حسین زارع پس پیروزی مقتدرانه مقابل گنو پتریاشویلی حریف کهنه‌کار گرجستانی و دستیابی به مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، اظهار کرد: به همه مردم ایران سلام می‌کنم. به لطف خدا و اهل بیت (ع) و دعای مردم و زحمات کادر فنی توانستم به مدال طلای مسابقات جهانی دست یابم.

وی ادامه داد: حق تیم ملی کشتی ایران امروز کسب سه مدال طلا بود و به حق خود نرسیدیم و امیدواریم فردا و پس فردا مدال کسب و دل مردم را شاد کنیم.

کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم‌ملی ایران در مورد حرکت غیراخلاقی حریف خود که با سیلی به صورت او ضربه زد، بیان کرد: کشتی ورزش ملی مذهبی ماست در حالی که برای سایر کشورها اینگونه نیست و بیشتر از اینکه برد برای ما مهم باشد مسائل اخلاقی و پهلوانی مهم است و برد در اولویت بعدی قرار دارد. من در بیرون زمین با این کشتی‌گیر دوست هستیم و فینال به دلیل حساسیت روی او فشار وارد کرده بود اما تحت تاثیر کارهایی که انجام داد قرار نگرفتم و توانستم کشتی را مدیریت کنم و پیروز شوم.

زارع ادامه داد: کشتی روی تشک شش دقیقه رقابت است و بیرون تشک شرایط فرق می‌کند و دوستی وجود دارد. در مورد کشتی فینال همانطور که آنالیز کرده بودیم تفکر کادر فنی را مو به مو پیاده کردم و توانستم پیروز شوم.

وی در مورد چلنج حسن یزدانی و اینکه داوری حق وی را تضییع کرد، عنوان کرد: آن زمان که پهلوان حسن یزدانی کشتی می گرفت در حال گرم کردن بودم و نتوانستم کشتی را ببینیم اما امیدوارم عوامل داوری حق کشتی‌گیران را بدهند.

زارع در خصوص اینکه آیا برای برد قاطع به فینال این مسابقات پا گذاشت یا خیر؟ گفت: طبق آنالیز با کادرفنی کشتی خود را گرفتم و مو به مو کار را انجام دادم و همان چیزی که می خواستم اتفاق افتاد.

قهرمان کشتی ایران در خصوص برنامه خود برای المپیک پاریس گفت: از فردا صبح که بیدار شوم با فکر مدال طلای المپیک تمرین خواهم کرد. هدف من طلای المپیک است و سعی دارم برای مسابقات رو به رو مانند بازیهای آسیایی آماده شوم.

زارع در خصوص ارادت خودش به امام رضا (ع) گفت: تمام زندگی را از امام رضا (ع) دارم. به حق امام جواد (ع) امیدوارم که به تیم ملی و من کمک کند. این طلا به همراه طلای بازیهای آسیایی را می خواهم به آستان قدس رضوی و خدمت امام رضا (ع) تقدیم کنم.

 

کد خبر 216717

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید