شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سومین نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، با هدف بررسی عملکرد کمیته درمان و بازپروری برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، سید وحید حسینی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مسوولان دستگاه های اجرایی استان و دانشگاه در این حوزه، جلب توجه و مشارکت خانواده ها، همچنین تمرکز بر آموزش و پیشگیری از این بحران اجتماعی را راهکارهای عملیاتی در دستیابی به اهداف این حوزه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: اقدامات انجام شده در این حوزه نظیر ارائه دارو به مددجویان، رصد داروها در سامانه «تیتک» سازمان غذا و دارو، میزان مصرف دارو در استان و روند رسیدگی به معتادان متجاهر را بررسی کرد.

دکتر علیرضا صحراگرد، رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه در امور اعتیاد نیز در این نشست گزارشی از عملکرد کمیته درمان و بازپروری تا مرداد 1402 ارایه کرد و با اشاره به فعالیت 137 مرکز درمان سوء مصرف مواد خصوصی و دولتی در شیراز و شهرستان های استان فارس افزود: از این تعداد 82 مرکز در شیراز فعالیت دارد و سه مرکز بستری نیز به ارایه خدمت به این بیماران می پردازند.

دکتر احمد حسین زاده رییس بیمارستان نمازی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که پیرامون چالش های این حوزه در مرکز آموزشی درمانی نمازی مطالبی عنوان کرد و خواستار پیگیری سازمان های اجرایی مرتبط با این حوزه در استان شد.

همچنین جمعی از نمایندگان و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه در استان نیز به بیان چالش ها، راهکارها و موارد مطرح شده در این نشست پرداختند.

این نشست صبح امروز چهارشنبه، بیست و نهم شهریور 1402 با حضور مدیران ارشد استان و دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

کد خبر 216908

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید