شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چهلمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، سید وحید حسینی در نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت های دانش بنیان و نگاه ویژه مسئولان بر حمایت از نخبگان، گفت: ابتکارات و اختراعات، راهکاری علمی در برابر تحریم های دشمنان است و حمایت از نخبگان و جوانان با استعداد در شرکت های دانش بنیان، وظیفه همه مسئولان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری جلسات منظم و مستمر در دانشگاه برای رفع چالش های شرکت های دانش بنیان و تقویت این شرکت های فناور در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر حمایت مجموعه دانشگاه را از شرکت های فعال دانش بنیان در حوزه سلامت اعلام کرد.

وی همچنین بر نگاه ویژه مسوولان دانشگاه بر دستاوردها و اختراعات اساتید و نخبگان اشاره کرد و افزود: ضرورت توجه ویژه مسئولان به ابتکارات و دستاوردهای جوانان و نخبگان این مرز و بوم، خودکفایی، پیشرفت، آبادانی و سرافرازی بیش از پیش کشور را به همراه دارد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس تاکید کرد: تولیدات شرکت های دانش بنیان باید در راستای رفع نیازهای کشور و به نفع مردم باشد و پیش از تولید، نیازمند شناسایی و بررسی نیازها است که نقش مسوولان در این زمینه برای شناسایی نیازهای جامعه پررنگ است.

دکتر محمود نجابت، مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به نقش جوانان و استعدادهای درخشان در کشور، بر ارایه راهکارهای عملیاتی برای تسریع در تولیدات سلامت محور تاکید کرد.

همچنین در این نشست دکتر محمدهاشم هاشم پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در خصوص وضعیت اجرایی بهره برداری از کارگاه های تولیدی پارک فناوری سلامت توضیحاتی ارایه داد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.

نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با تقدیر از دو واحد فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتاب دهنده دانشگاه همراه بود که توانستند در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری ها در کشور سوئیس، دو مقام نخست و دو نشان طلا کسب کنند.

چهلمین نشست ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، با حضور رئیس دانشگاه، مشاور عالی رییس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد برگزار شد.

 

کد خبر 217015

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید