شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۱۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ارائه آموزش مبانی ایمنی و ترافیک و حوادث جاده‌ای به دو هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه‌ها در استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر از اراک، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، حامد عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل، با اشاره به اهمیت آموزش مباحث ترافیکی و ایمنی جاده‌ای اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، دوره‌های آموزشی در ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها در سطح استان مرکزی با بهره‌گیری از کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و کارشناسان ترافیک پلیس راه استان برگزار شده است.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی حدود دو هزار نفر از دانش آموزان، تحت تعلیم، آموزش و یادگیری مباحث ترافیکی و ایمنی قرار گرفتند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: به‌جز این دوره‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و نمایشی نیز با محتوای مباحث رانندگی ایمن و مقررات راهنمایی و رانندگی برای دانش آموزان برگزار شد.

عابدی افزود در راستای ترویج و فرهنگ‌سازیِ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، بسته‌های آموزشی در قالب لوازم‌التحریر نیز به دانش آموزان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روستای استان نیز به منظور ارتقای فرهنگ موتورسواری با همکاری پلیس و دهیاری‌ها،‌ آموزش‌های لازم و ضروری به ۵۰۰ راکب موتور داده شده، اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، به موتورسواران مناطق کم برخوردار کلاه ایمنی رایگان نیز اهدا شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هدف از این اقدامات را آشنایی هرچه بیشتر مردم با مباحث ترافیکی و رانندگی و همچنین کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در راه‌های روستایی عنوان کرد.

عابدی یادآور شد: در همین راستا به منظور آشکارسازی ناوگان حمل و نقل کالا، ادوات کشاورزی، وانت بارها و موتورسیکلت ها در ترددهای شبانه، به ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت، ۳۰۰ دستگاه وانت‌بار و ۱۲۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی و...، برچسب‌های شبرنگی نصب شد.

 

کد خبر 217071

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید