شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۱۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه «دفاع همچنان باقیست»، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و کارکنان دانشگاه در موزه حفظ آثار و نشر اررش های دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، سید وحید حسینی در این ویژه برنامه که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و کانون بسیج جامعه پزشکی ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را از ارزش های انقلاب اسلامی برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و رشادت ها و فداکاری های جامعه پزشکی و پیراپزشکی در این دوران افزود: همزمان با جنگ تحمیلی، پزشکان، دانشجویان، پرستاران و پیراپزشکان نیز با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، نقشی اثرگذار در این عرصه ایفا کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به واسطه توانمندی در حوزه پزشکی، پوشش درمانی جنوب کشور را بر عهده داشته است، افزود: مجموعه سلامت فارس در جنگ تحمیلی نیز توانستند با انگیزه بالایی به وظیفه خود عمل کنند.

مسئول ارشد حوزه سلامت ادامه داد: اقدامات و ایثار برخی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هشت سال دفاع مقدس، درخشان بوده است.

دکتر حسینی با اشاره به این جمله دفاع همچنان باقیست و از خودگذشتگی تیم های سلامت در برهه های مختلف، افزود: جامعه پزشکی و پیراپزشکی در بحران های مختلف مانند کروناویروس، نقش ارزنده ای ایفا کرده و مردم شاهد جانفشانی و فداکاری این قشر از جامعه در برابر بیماری کووید19 بوده اند که این همراهی و همدلی جامعه پزشکی، نشان از عشق، علاقه و خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: در بحران کروناویروس علاوه بر درگیری تیم های سلامت و خانواده های آنان با این بیماری ناشناخته، 11 شهید والامقام نیز از تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیم این مردم و نظام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم این روحیه جهادی در مجموعه سلامت، به نقش بسیجیان جامعه پزشکی استان در خدمت رسانی به جامعه با برپایی اردوهای جهادی به عنوان مصداقی از این امر یاد کرد و گفت: در سال گذشته، 400 اردوی جهادی و دو بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و کم برخوردار به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شده است.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس برپایی 267 اردوی جهادی و یک بیمارستان صحرایی از ابتدای سال 1402 تاکنون در مناطق مختلف استان فارس، به همت بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان را دیگر عرصه های خدمتگزاری مجموعه سلامت به آحاد جامعه برشمرد که در وامداری به روحیه رزمندگان ایام دفاع مقدس، در حال انجام است.

در این آیین که به صورت زنده از سیمای فارس پخش شده بود، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تقدیر کرد.

 

کد خبر 217093

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید