شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جلسه هماهنگی هفته ملی کودک با شعار کودکی بهتر، زندگی بهترکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را با شعار کودکی بهتر، زندگی بهتر۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

به گزارش پیام خبر، روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می‌شود.

در این هفته، اقدام‌هایی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

برنامه‌هایی نظیر نشست‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسائل آنان معطوف شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارائه شود.

بنابراین، هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد. بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک شیوه‌نامه هفته ملی کودک را به منظور هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودکان و برگزاری هرچه بهتر هفته ملی کودک منتشر کرده است.

همچنین به منظور ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها، شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی ملی کودک، شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را، برای گرامی‌داشت این هفته در نظر گرفته‌است.

بر این اساس با حضور علی ‌خواجه‌نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، دومین جلسه هماهنگی این هفته در کانون فارس، این بار در استانداری و با حضور مصطفی مشفقیان مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس برگزار شد، در این جلسه طرح کانون فارس برای نقش‌آفرینی دستگاه‌ها در هفته کودک به تصویب رسید و بنا شد دستگاه‌های عضو کارگروه هفته ملی کودک در مدت یک هفته با برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی درون دستگاهی، برنامه‌های خود را برای اجرا در هفته کودک تهیه و به دبیرخانه طرح در استانداری فارس ارسال کنند .

همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در هفته پیش رو، جلسات شورای هماهنگی هفته کودک را برگزار و گزارش آن را به دبیرخانه شورا در استانداری فارس ارسال خواهند کرد.

بر این اساس اولین جلسه شورای حقوق کودک استان با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌ها در هفته کودک برگزار می‌شود.

جشن‌های بزرگ هفته کودک به همراه نمایشگاه جانبی در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم مهربا مشارکت شهرداری‌ها برگزار شود.، برگزاری نشست‌های علمی با استفاده از شبکه شاد با مشارکت آموزش و پرورش و دادگستری استان در راستای تبیین قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان، برگزاری جشنواره و مسابقه‌های ورزشی کودکان در هفته کودک از سوی اداره کل ورزش و جوانان با هدف فرهنگ‌سازی لازم در رابطه با اهمیت بازی والدین با کودکان، اجرای برنامه‌های شاد با استفاده خودروهای سیار در سطح شهر شیراز و بویژه ۵ محله‌ی حاشیه‌نشین شهر با همکاری شهرداری، کانون پرورش و گروه‌های جهادی محله از دیگر برنامه‌هایی بود که علی خواجه‌نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس و مصطفی مشفیان مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در رابطه با آن تصمیم‌گیری کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روزشمار هفته ملی کودک را نیز به این ترتیب اعلام کرده است: ۱۵ مهر: کودک، صلح، امنیت، محیط زیست، ۱۶ مهر: کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر: کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهر: کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر. همچنین هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور از جمله اهداف مهم در برگزاری این هفته است.

بر این اساس برخی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان فارس عبارتند از: اداره‌های کل آموزش و پرورش، بهزیستی، دادگستری، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، شهرداری شیراز، بسیج دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان برنامه‌های این هفته هستند.

 

کد خبر 217215

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید