شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ۲۰:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان حوزه علمیه فارس، پیرامون راهکارهای توسعه همکاری های مشترک دو مجموعه، هم اندیشی شد.

به گزارش پیام خبر، دکتر سید وحید حسینی در دیدار با مسئولان حوزه علمیه فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، امنیت و ثبات امروز کشور را حاصل خون شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز دانست.

رئیس دانشگاه در دیدار با مسوولان حوزه علمیه فارس ادامه داد: علمای برجسته، در کنار دانش دینی، از دیگر علوم و مبانی حکمت نیز بهره مند هستند و از حرمت خاصی در جامعه برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین در مباحثی مانند سلامت معنوی، جوانی جمعیت، ازدواج، فرزندآوری و ژنتیک، کاربرد مسایل شرعی در کنار مسایل علمی و طبی قابل توجه است که در این زمینه روحانیت، نقش بسیار مهم و کارآمدی دارد.

گسترش زمینه های وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی دکتر سید وحید حسینی مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس از گذشته مهد علم، فرهنگ، ادبیات و عرفان بوده است و این ظرفیت کلان می طلبد که از این سرمایه در راه خدمت به اسلام و مردم بهره برداری شود.

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: تعامل و توسعه همکاری های حوزه علمیه فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را فرصتی برای افزایش همکارهای علمی، آموزشی و پژوهشی دانست که می تواند الگویی برای سایر نقاط کشور و دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش های میان رشته ای، از برگزاری نشست های هم اندیشی و همکاری با تعدادی از گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعامل مناسب بین دو مجموعه حوزه علمیه فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه دین به علم، هدف و جهت می دهد؛ بر وحدت و هم افزایی بیشتر بین حوزه و دانشگاه در سراسر کشور تاکید کرد.

این نشست ظهر امروز، سوم مهر 1402، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

 

کد خبر 217237

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید