شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۲۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جلسه مشترک روسای کمیسیون های تخصصی انرژی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور عوض پور دبیر کل، کاوه خیری رئیس کمیسیون انرژی و احسان مومنی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس با هیات تجاری بخش خصوصی کشور روسیه در این اتاق برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، جلسه مشترک روسای کمیسیون های تخصصی انرژی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور عوض پور دبیر کل، کاوه خیری رئیس کمیسیون انرژی و احسان مومنی کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس با هیات تجاری بخش خصوصی کشور روسیه در این اتاق برگزار شد.

در این جلسه علی عوض پور دبیر کل اتاق بازرگانی فارس گفت: فارس یکی از استان های مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور است که در این حوزه تولید کننده محصولات با کیفیت و مطلوبی است.

وی با اشاره به وجود صنایع و شرکت های تولید کننده مهم و بزرگ در حوزه نفت و گاز در استان فارس افزود: با توجه وجود منطقه گازی عسلویه، پتروشیمی های بزرگ و صنایع فعال در استان فارس؛ این استان یکی از پشتیبان کننده های حوزه نفت و گاز کشور است.

عوض پور اظهارداشت: همچنین در استان فارس محصولات خوبی در حوزه های دیگر از جمله کشاورزی تولید می شود که می تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: استان فارس پتانسیل های بالایی در حوزه های مختلف دارد که هریک ازبخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، آی تی، پزشکی، خدمات، می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک مابین فارس و کشور روسیه باشد.

عوض پور ادامه داد: در مهرماه جاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز در شهر شیراز برپا می شود که از فعالان حوزه نفت و گاز کشور روسیه برای بازدید و حضور و دیدن توانمندی ها و آشنایی با واحدهای فعال این حوزه در استان در این نمایشگاه دعوت می کنیم.

در ادامه این جلسه کاوه خیری عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: با محوریت اتاق های بازرگانی دو طرف و با ارائه اطلاعات دقیق از تولیدات و انتظارات بازار می تواند فعالان اقتصادی را متناسب با نیاز بازار استان فارس و استان پرن؛ ساماندهی کرد تا بخش خصوصی هر دو طرف بتوانند با اطلاعات کافی حضور خوبی را در بازار داشته باشند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بخش خصوصی فارس در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: آماده همکاری مشترک مابین فعالان اقتصادی و شرکت های فعال در حوزه های مختلف استان فارس و کشور روسیه به ویژه استان پرن هستیم که امیدواریم شرایط همکاری خوب بخش خصوصی دو طرف ایجاد و راه های افزایش مراودات تجاری را تسهیل کنیم.

خیری عنوان داشت: موضوع تحریم ها و مراودات بانکی مسئله مهمی است که علاوه بر ما کشور روسیه نیز با آن روبروست و این موضوعی است که باید بررسی شود راهکار همکاری دوطرف در حوزه های مالی مشخص شود.

همچنین احسان مومنی دیگر عضو هیات نمایندگان و رئیس کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی فارس هم گفت: استان فارس در حوزه های تخصصی فناوری اطلاعات تخصص و نیروی انسانی بسیار توانمند و متخصص دارد که این بخش یکی از مزیت های این استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، برنامه نویسی و شرکت های دانش بنیان ظرفیت خوبی در استان فارس وجود دارد ما آماده همکاری برای ایجاد زمینه های مشترک با فعالان اقتصادی کشور روسیه هستیم.

مومنی با اشاره به رشد تجارت ایران و روسیه در سال 2021 اظهارداشت: توانایی برای گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی مابین دو طرف وجود دارد اما بهره برداری کامــل از این ظرفیت ها با تسهیل شرایط و ایجاد زیرساخت های مناسب از سوی دو ظطرف امکان پذیر خواهد بود.

** به دنبال ارتباط با صنعت استان فارس هستیم

در ادامه این جلسه اولگ پوتکین یک فعال اقتصادی کشور روسیه که به نمایندگی از سازمان صنعت استان پرن کشور روسیه در قالب یک هیات به شهر شیراز سفر کرده بود، نیز گفت: کشور روسیه به ویژه استان پرن علاقه مند همکاری با فعالان اقتصادی استان فارس هستند و این درحالی است که استان پرن با برخورداری از دانشگاه های صنعتی و تکنولوژی های به روز یکی از استان های بزرگ و صنعتی کشور روسیه است.

وی افزود: بخش خصوصی استان پرن در حوزه های نفت و گاز و موارد شیمیایی بسیار فعال و موفق هستند و در برخی از حوزه های مرتبط تکنولوژی های منحصر به فردی دارند که پروژه های بزرگ و فعالی را در کشورهای مختلف اجرا کرده اند.

پوتکین با بیان اینکه سازمان صنعت استان پرن حمایت کننده فعالیت بخش خصوصی این استان برای همکاری و مراوده با تجار و بازرگانان استان فارس است اظهارداشت: ما به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی موثر و مناسب در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، مهندسی ابزارهای دقیق، آی تی و دانش بنیان و آی سی تی، سلامت و صنعت سلامت و پزشکی با شرکت های بزرگ و تولید کنندگان فعال و صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی استان فارس است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع استان فارس را بررسی کرده ایم و به دنبال ارتباط با صنعت استان فارس هستیم اضافه کرد: پتانسیل های خوبی در بین بخش خصوصی استان فارس و استان پرن کشور سوریه است که می تواند همکاری های مشترک دو طرف را کامل تر و موفق تر کند و نتیجه برای هر دو طرف بسیار مثبت باشد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک یک هیات تجاری اقتصادی از کشور روسیه را به استان فارس اعزام می کنیم تا ضمن بازدید از واحدهای تولیدی با محصولات و تولیدات این استان آشنا شوند ادامه داد: امیدواریم اتاق بازرگانی فارس هیات اقتصادی و تجاری از فعالان اقتصادی این استان را برای بازدید از نمایشگاه تخصصی نفت و گاز کشور سوریه اعزام کند و از نزدیک با ظرفیت ها و تجار ما آشنا شوند.

در این جلسه جزییات همکاری در بخش های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی و فناوری اطلاعات و حوزه های آی تی و آی سی تی به صورت تخصصی و جزیی مطرح و بررسی شد.

 

کد خبر 217303

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید