شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۱
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین در ادامه با اشاره به احداث باغ کودکان در کلان شهر شیراز گفت: در حال حاضر ساخت این فضا در بلوار «شهید رجایی» جانمایی شده است و در صورت انتخاب نهایی پیمانکار این پروژه تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پیام خبر، محمد علی چوبینی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت های سازمان معرفی ماموریت‌ها و وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به افکار عمومی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: شهر شیراز به لحاظ رشد و توسعه در زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی دارای آمایش دقیقی نیست و بدین دلیل رشد متوازن در تمامی مناطق شهر به درستی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در برخی از مناطق کلان شهر شیراز زیرساخت ‌های ورزشی و فرهنگی متناسب با تراکم جمعیتی و بافت منطقه نیست.

چوبینی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده زیر ساختی در حوزه های مختلف ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در پایان کار شورای ششم تعداد 17 هزار و ۶۰۰ متر سالن ورزشی غیر توپی به سرانه ورزشی شهر شیراز افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در این حوزه همچنین 11 سالن ورزشی غیر توپی با مزیت استفاده همزمان آقایان و بانوان به صورت مجزا با زیربنایی بیش از یک هزار و 600 مترمربع طراحی شده است که در آبان ماه سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، همچنین از ایجاد ۲۰ زمین چمن ورزشی در مناطق کم برخوردار کلان شهر شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای تفاهم‌ نامه منعقد شده میان آموزش و پرورش و شهرداری شیراز، تعدادی از این زمین‌های چمن در مدارس دارای ظرفیت احداث خواهد شد تا علاوه بر دانش آموزان، مردم محلات هم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

توسعه و احداث باغ بانوان «مهربانو» در سطح مناطق 11 گانه شهرداری شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره شهرداری چوبینی بود و اظهار کرد: باغ های بانوان «مهربانو» نیازمند بهره بردار خصوصی با رویکرد فرهنگی هستند و با توجه به انتخاب بهره برداران طی یک سال آینده در سطح 11 منطقه شهر شیراز تمامی باغ های بانوان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افزایش ۵۸ درصدی مخاطب فرهنگ سرا

وی همچنین از ایجاد 2 فرهنگ ‌سرا در 2 شهرک شیراز خبر داد و گفت: در شهرک سامان و محله شهدای گلشن 2 فرهنگ ‌سرا کلنگ زنی خواهد شد، همچنین توسعه دو فرهنگ‌ سرای نجوم در میدان معلم و فرهنگ ‌سرای کتاب در مرحله تدوین است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از جذب درآمد ۱۱۵ درصدی فرهنگسراها خبر داد و تصریح کرد: در بخش مخاطب فرهنگسراها شاهد افزیش جذب ۵۸ درصدی بودیم.

چوبینی با تاکید بر اینکه شیراز به لحاظ نگارخانه حرفه ای و فضای نمایش آثار هنرمندان دچار کمبود است، اضافه کرد: شهرراز به سه نگار خانه نیاز دارد که در مرحله جانمایی و برنامه ریزی هستیم.

وی در ادامه شهر شیراز را دچار فقر در میدان گاه های شهری دانست و افزود: به دلیل نبود میدانگاه های مناسب برای برگزاری رویدادها دچار مشکل هستیم و امروز یکی از نقدهای جدی به فضاهای شهری شیراز در مناسبت ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه توان و امکانات کافی برای فضاسازی تمام شهر وجود ندارد، گفت: فراهم سازی نمادها در فضا سازی شهری به جای شیوه های قدیمی در دستور کار است.

چوبینی در این نشست از طرح جامع بهبود سیستم صوتی کلان شهر شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: مجوز ترک تشریفات پس از برگزاری چند دور مناقصه و عدم استقبال پیمانکار ها اخذ شده است و به زودی طرح جامع بلندگوی شهری یکپارچه شهر شیراز در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول در محور اصلی راهپیمایی ها تا عید نوروز اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین در ادامه با اشاره به احداث باغ کودکان در کلان شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: از شورای پنجم طرح احداث باغ کودکان تصویب شد اما مورد بی مهری قرار گرفت و در حال حاضر ساخت این فضا در بلوار «شهید رجایی» جانمایی شده است و در صورت انتخاب نهایی پیمانکار این پروژه تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.

محمدعلی چوبینی، معاون فرهنگی شهرداری شیراز

چوبینی اضافه کرد: بخشی از باغ خانواده محله شهدای گلشن با فضایی بالغ بر هفت هزار متر ویژه استفاده کودکان اوتیسم پیش بینی شده است.

تهیه قطعه ارکست سمفونی شهر شیراز، تدوین «دانش نامه شیراز» به عنوان اثر مکتوب برای معرفی شهر شیراز، ایجاد دفتر مطالعات و کتابخانه تخصصی شیراز با هدف پژوهش و مطالعه بر روی آثار مکتوب و مقالات علمی مرتبط با فرهنگ شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این نشست بود.

دیدگاه بین‌المللی در تهیه قطعه ارکستر سمفونی شیراز وجود دارد

روح الله مظفری، به تشریح برنامه ‌های بزرگداشت هفته حافظ پرداخت و اظهار کرد: با مشارکت تمام ارگان‌های حوزه فرهنگ و هنر شهر شیراز در کنار یکدیگر ویژه برنامه های هفته بزرگداشت حافظ از روز 15 تا 21 مهرماه جاری در سطح شهر شیراز برگزار می شود.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از اجرای «ارکست سمفونیک حافظ» در این ایام خبر داد و افزود: در روزهای 17 و 18 مهرماه جاری با همکاری گروه ارکستر سمفونی فارس «ارکست سمفونیک حافظ» که بخشی از اپرای چند ساعته است در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

روح الله مظفری، معاون سازمان فرهنگی شهرداری شیراز

وی همچنین از تهیه قطعه ارکستر سمفونی شهر شیراز خبر داد و گفت: دیدگاه بین‌المللی در تهیه قطعه ارکستر سمفونی شیراز وجود دارد و مراحل تهیه این قطعه موسیقی فاخر در دست اقدام است.

مظفری همچنین از برگزاری جشنواره ملی «خاطره سازی و بازسازی خاطرات با حافظ» در قالب 2 برنامه عکس و خاطره با حافظیه و اشعار این شاعر بزرگ ایرانی خبر و ادامه داد: برنامه میدانی مشاعره و خوانش غزل حافظ یکی دیگر از برنامه ‌های هفته بزگداشت حافظ در شهر شیراز است.

وی تصریح کرد: این برنامه مشاعره در گذر استاد شجریان با حضور اسماعیل آذر در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر ماه میزبان عاشقان شعر و ادب خواهد بود.

آذین ‌بندی گذر حافظ، برگزاری نشست علمی حافظ، برپایی کرسی تدریس زبان فارسی و برگزاری نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحبان فکر به صورت برخط در ۲۰ مهر با هدف دیپلماسی شهری و گسترش اندیشه ‌های حافظ در جهان، از دیگر برنامه های اجرایی در هفته بزرگداشت حافظ بود که معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.

مظفری اضافه کرد: در این ایام سلسله پادکست ‌های تک بیت حافظ به همراه توضیح در ۳۰ ثانیه برای انتشار در فضای مجازی تهیه شده که ۳۰ قطعه تاکنون تدوین و آماده انتشار است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته حافظ در پنج بخش با هزینه حدود یک میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی در شهر شیراز در راستای تحقق عنوان «شهر خلاق ادبی» به شهر سومین حرم اهل بیت (ع) خواهد بود چرا که این شهر دارای ظرفیت‌های بالقوه و همچنین تاریخ، تمدن و فرهنگ بسیار غنی است.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پایان با بیان اینکه در راستای تولید یک دیوان صوتی در هفته بزرگداشت حافظ ۲۵۶ غزل از حافظ شیرازی توسط کودکان و نوجوانان در استودیوی تخصصی خوانش خواهد شد، تاکید نشان کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر شیراز به صورت قوی دنبال می شود و برنامه حافظ خوانی و سعدی ‌خوانی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور اساتید مطرح در آرامگاه ‌های سعدیه و حافظیه برپا می‌شود.

 

کد خبر 217854

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید