یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه بارش باران در نوار شمالی، شمال غرب و بخش‌هایی از استان البرز و تهران آغاز می‌شود که در روز پنجشنبه همراه با کاهش دما خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت آب و هوا در نیمه دوم مهرماه افزود: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌های خفیفی در گیلان، شمال آذربایجان شرقی و استان آذربایجان غربی خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، بخش‌هایی از اردبیل، گیلان و مازندران گسترش می‌یابد همچنین بارش پراکنده باران را در همین روز در همدان، استان مرکزی، البرز و احتمالا در تهران هم شاهد هستیم.

به گفته ضیاییان بارش‌ها در روز چهارشنبه در گیلان و مازندران ادامه دارد و در شمال استان البرز و ارتفاعات تهران نیز انتظار بارش‌های خفیف و پراکنده را داریم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با توضیح اینکه سامانه بارشی جدید پر بارش نیستT گفت: با نزدیک شدن به ورود سامانه بارشی به کشور در صورت تغییر در میزان بارش‌ها و خطر سیلاب هشدار صادر خواهد شد.

وی هم چنین گفت: طی سه روز آینده هوای اکثر مناطق کشور افزایش دارد ولی در روز پنجشنبه تقریبا کاهش دما به ویژه در شمال غرب را شاهد هستیم. روز پنجشنبه دمای هوا بین ۲ تا ۸ درجه در نوار شمالی و شمال غرب کشور کاه خواهد داشت.

ضیاییان گفت: تهران هم در ۳ روز آینده روند افزایشی دما را خواهد داشت اما در روز چهارشنبه افت دما انتظار می‌رود. برای شهر تهران هم فقط در اواخر روز سه شنبه انتظار بارش پراکنده باران را داریم.

 

کد خبر 218044

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید