شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: مجوز تاسیس ۶۷ دهیاری جدید در استان مرکزی کسب شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، حمید پاکپور گفت: در راستای عمران و آبادانی روستاها، سال گذشته مجموعا ۸۸۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ارزش افزوده به دهیاری‌های استان تخصیص پیدا کرد که از این میزان ۷۷۹ میلیارد تومان سهم روستاهای دارای دهیاری و ۵۳ میلیارد تومان سهم روستاهای فاقد دهیاری بوده است.

پاکپور افزود : در شش ماه نخست امسال ۴۱۶ پروژه توسط دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۳۸ میلیارد تومان در ۴۲۴ روستا اجرا شد که حدود ۱۲۱ هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته عمده دهیاری‌ها در روستاهای بالای ۳۰ خانوار تاسیس شد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، از ابتدای امسال مجوز تاسیس ۶۷ دهیاری جدید در روستاهای دارای جمعیت بین ۲۰ تا ۳۰ خانوار کسب شده است که با احتساب آن تعداد روستاهای دارای دهیاری‌ به ۸۵۸ روستا رسید.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ دفاتر امور روستایی در ۵۲ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند که استان در این زمینه موفق به کسب رتبه دوم در کشور شد، همچنین در شش ماه نخست امسال دهیاری‌های استان در پروژه‌های کلنگ‌زنی رتبه‌ دوم، در بخش پروژه‌های افتتاحی رتبه سوم کشور و به لحاظ میزان اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌ها نیز رتبه دوم را کسب کردند.

براساس آخرین سرشماری درسال ۹۵، جمعیت روستایی استان مرکزی حدود ۳۲۳ هزار نفر و تعداد روستاهای استان یک هزار و ۱۱۷ روستا است.

 

کد خبر 218049

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید