شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به مناسبت هفته ملی کودک؛

«بچه‌ها به سمت قله» در شیراز برگزار شد

کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به مناسبت هفته ملی کودک برنامه بچه‌ها به سمت قله را برگزار کردند.

به گزارش پیام خبر، «بچه‌ها به سمت قله» به مناسبت هفته ملی کودک با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله معرفی کتاب، قصه‌گویی، نقاشی، بازی و مسابقه با اهدای جایزه با حضور فاطمه صفری راد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز، فریبا کریمی، دبیر انجمن زیر گنبد کبود، کتابداران، اعضا کودک، مادران آن ها و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه روزبهان پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۸ مهرماه جاری برگزار شد.

در این برنامه فاطمه صفری راد، ضمن معرفی کتاب «جودی جر زن» نوشته فرانک سی‌لئو با ترجمه فاطمه صفری‌راد، فریبا قاسمی‌نژاد، عنوان کرد: داستان این کتاب در مورد برد و باخت در ورزش و بازی‌های کودکان است. این کتاب در قالب داستان به هدف تربیتی؛ به نتایج بد سوءرفتار در بازی‌های کودکان می‌پردازد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شیراز، به معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز و خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌ها پرداخت و به معرفی طرح «نذر کتاب» با عنوان «به کتاب‌هایت بال بده» پرداخت و اعضا و علاقه‌مندان را به اهدای کتاب به کتابخانه‌ها دعوت کرد. 

سپس فریبا کریمی، نویسنده کودک استان فارس و دبیر انجمن «زیر گنبدکبود»، کتاب «پیغامی فوری برای شازده کوچولو» که تازه‌ترین اثرش در حوزه کودک است را معرفی و بیان کرد: «پیغامی فوری برای شازده کوچولو»، کتابی در قالب رمان کودک است که سعی دارد در نگاهی فراتر‌ از یک شهر یا روستا کودکان و نوجوانان را به توجه به محیط پیرامون و مراقبت از کره زمین ترغیب کند.

این بانوی نویسنده با اشاره به تاثیر عمیق فرهنگ‌سازی از سنین کودکی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ شایسته‌ای مثلا در مورد عشق به طبیعت و مراقبت از آن در جامعه نهادینه شود، باید از کودکان و نوجوانان شروع کنیم.

وی سپس درباره راه‌های مراقبت از محیط زیست و زمین با کودکان گفت‌وگو کرد. 

در ادامه میترا سه‌دهی، مسئول کتابخانه عمومی «روزبهان» به قصه‌گویی پرداخت و کتاب «خانم کلاغه و مار سیاه» با بازنویسی مژگان شیخی را با ابزار قصه‌گویی کرد و با طرح معما و چیستان برای کودکان اطلاعات عمومی آنان را به چالش کشید. 

همچنین لیلا خادمیان، کتاب «مرغ سرخ پاکوتاه» نوشته «پروین دولت‌آبادی» را با استفاده از پیش‌بند قصه‌گویی و عروسک‌های نمدی قصه‌گویی کرد و به اجرای مسابقه‌های مختلف برای کودکان پرداخت. 

کتابدار کتابخانه‌ عمومی «خواجوی کرمانی» با استفاده از عروسک نمایشی نمدی یکی از قصه‌های کتاب «بازی‌های پنج انگشت» نوشته «مصطفی رحمان‌دوست» را قصه‌گویی کرد. 

در این برنامه کودکان به شعرخوانی پرداختند و گلستان‌خوانی توسط عضو کودک کتابخانه روزبهان انجام شد، اجرای مسابقات مختلف برای بچه‌ها شور و هیجان زیادی بین کودکان ایجاد کرد و در پایان به تمام کودکان شرکت کننده در برنامه جوایزی اهدا شد.

 

کد خبر 218175

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید