یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب، بر نقش کلیدی تغذیه و رژیم غذایی مناسب در تکامل و رشد دندان کودکان تاکید کرد.

به گزارش پیام خبر، دکتر شکوه مهربان کار به مناسبت هفته ملی کودک با شعار کودکی بهتر، زندگی بهتر گفت: رژیم غذایی تاثیر موضعی بر سلامت دندان ها دارد، یعنی شکل، نوع مواد غذایی و نوشیدنی ها، بر PH و فعالیت میکروبی دهان تاثیر مستقیم دارد.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب با اشاره به نقش کلیدی رژیم غذایی و تغذیه در تکامل دندان ها بر اهمیت مصرف شیر در آموزش به کودکان تاکید کرد و گفت: شیر به عنوان ماده غذایی سرشار از کلسیم و دارای طبیعت قلیایی، بر کاهش توان مواد غذایی در پوسیدگی دندانی تاثیر مثبت می گذارد.

این مسئول واحد سلامت دهان و دندان ادامه داد: مصرف مواد خوراکی چسبنده همچون کلوچه، چیپس، پفک و انواع شیرینی به دلیل نفوذ در لابلای دندان، باعث پوسیدگی از بین رفتن دندان می شود و توصیه می شود تا حد امکان از مصرف اینگونه خوراکی ها پرهیز شود.

به مناسبت هفته ملی کودک، به همت واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب و با همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت این مرکز، کودکان یکی از مهدکودک های شهر شیراز در زمینه بهداشت دهان و دندان، تغذیه سالم و نحوه مسواک زدن آموزش دیدند.

 

کد خبر 218550

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید