شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۸:۴۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت این شهرستان کردند، این پرنده پس از تیمار و التیام از آسیب های وارده به طبیعت زیبای شهرستان قیروکارزین بازگشت.

به گزارش پیام خبر، عباس قائدی با اشاره به رهاسازی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در قیر و کارزین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین پس از تیمار و التیام از آسیب های وارده اقدام به رهایی این پرنده در طبیعت این شهرستان کردند که این پرنده به طبیعت زیبای شهرستان قیروکارزین بازگشت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت وجود پرندگان شکاری در چرخه زیستی منطقه گفت : کاهش پرندگان شکاری موجب افزایش جوندگان، آفات و بیماری‌ها می‌شود. 
به گفته وی: فراوان شدن جوندگان ضمن تخریب مزارع گسترش بیماری هایی نظیر سالک و طاعون را در پی دارد.
قائدی گفت: زنده گیری پرندگانی چون بالابان، بحری، دلیجه و سارگپه که در پاییز به استان فارس و شهرستان قیروکارزین مهاجرت می‌کنند باعث شده آنها کمیاب شوند.
قائدی اضافه کرد: همجواری استان فارس با مناطق جنوب و تمایل فراوان آنان به خرید این پرندگان، زنده‌گیری پرندگان شکاری را افزایش داده است.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: پرندگان جزء شاخص‌های نشان دهنده تغییر درمحیط زیست یک منطقه هستند از آنجایی که آنها را می‌توان به سهولت دید، دقت در وضعیت شان به وضوح می‌تواند نابودی طبیعت را نشان دهند به همین دلیل به محض وقوع آلودگی در یک منطقه، پرندگان آن را مورد بررسی قرار می دهند.
قائدی خواستار برخورد جدی با شکارچیانی که پرندگان شکاری را زنده گیری می کنند شد و افزود: در میان پرندگان، پرندگان شکاری نسبت به آلودگی حساس‌تر بوده و سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند. تاثیر آلودگی‌های صنعتی در برخی مناطق و کاهش جمعیت انواع شاهین و عقاب مثال بارز آن است.

 

کد خبر 218643

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید