شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت انار از سطح یک هزار و 50 هکتار از باغ های شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: میزان برداشت محصول در باغ های انار شهرستان به طور متوسط 25 تن در هکتار پیش بینی می شود.

به گزارش پیام خبر، منصور امیریان از برداشت انار از سطح یک هزار و 50 هکتار از باغ های شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: 900 هکتار از باغ های انار شهرستان بارور و 150 هکتار به صورت غیر بارور هستند و ارقام مورد استفاده شامل شیرین شهوار و میخوش فاروق است که در سال های اخیر توسعه باغ ها با ارقام رباب و ملس با توجه به بازارپسندی بیشتر و عملکرد بهتر آنها در حال افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول در باغ های انار شهرستان به طور متوسط 25 تن در هکتار پیش بینی می شود، افزود: عمده باغ های انار شهرستان در مناطق سیدان و فاروق واقع شده اند که انار فاروق از محبوبیت بالایی در سطح شهرستان و شهر های همجوار برخوردار است و هرساله جشنواره انار در شهر فاروق برگزار می شود.

امیریان اظهار کرد: از عمده آفات موجود در باغ ها انار شهرستان می توان به کرم گلوگاه انار و مگس میوه مدیترانه ای اشاره کرد که در این زمینه کلاس های آموزشی مناسب برگزار شده و روش های مبارزه به صورت تئوری و عملی به باغداران آموزش داده شده است.

وی در ادامه از مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در سطح 600 هکتار با نصب تله های فرمونی و تله های جلب کننده تغذیه ای در باغات انار توسط واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: جهت حصول نتیجه بهتر باید مبارزه در زمان مناسب و به صورت همگانی علیه این آفت صورت گیرد و میوه های آسیب دیده جمع آوری گردیده و در عمق نیم متری زمین دفن شوند.

 

کد خبر 218680

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید