شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رئیس جهاد دانشگاهی فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز نخستین حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و اختتامیه 2 جشنواره ملی «شهود قدسی» و «باران» در شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، امیرحسین استقلال امروز در جمع خبرنگاران در شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت تبیین ابعاد مختلف و بزرگداشت حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی، لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بزرگداشت این حادثه با استفاده از ابزار هنر را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه در همین راستا یکسری ویژه برنامه‌ها به‌مناسبت نخستین سالروز حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در تاریخ 4 آبان‌ماه 1401 تدارک دیده‌ایم، افزود: مراسم بزرگداشت سالروز نخستین حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی ادبی «باران» به‌همت جهاددانشگاهی فارس برگزار خواهد شد.

استقلال، زمان برگزاری این مراسم را روز سه‌شنبه، 2 آبان‌ماه جاری از ساعت 8:30 و مکان آن را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد و گفت: این برنامه با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده‌های شهدای حادثه حرم برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس تصریح کرد: به این 2 جشنواره هنری،‌ قرآنی و ادبی بخش ویژه حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) افزوده شد و شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور در این جشنواره شرکت و حائز رتبه شدند که در مراسم اختتامیه میزبان ۴۷ نفر از دانشجویان منتخب خواهیم بود، همچنین از فرزاد بادپا قهرمان دومین حادثه تروریستی حرم مطهر نیز در این مراسم تقدیر خواهد شد.

وی از رونمایی 7 اثر مکتوب حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در مراسم مذکور خبر داد و افزود: اهتمام ویژه بر ثبت وقایع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) قرار گرفت، از این‌رو 7 جلد کتاب با این موضوع تهیه و تدوین شده است که 2 عنوان کتاب به رویدادهای خبری خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از این حادثه می‌پردازد.

استقلال با بیان اینکه 3 جلد کتاب نیز در حوزه داستان کودک و نوجوان با موضوع حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) برای گروه‌های سنی «ب»، «ج» و «د» تهیه شده است،‌ گفت: با ابتکاری خاص در پایان این کتاب‌ها،‌ نمایشنامه تعبیه شده است تا کودکان ضمن مطالعه داستان بتوانند نمایشنامه را با مشارکت دوستان خود اجرا کنند.

استقلال ادامه داد: همچنین از کتاب مصور با عکس‌های شاخص حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز رونمایی می‌شود که در این کتاب به صورت روایت‌گونه وقایع از لحظه تیراندازی تا تشییع شهدای حرم به تصویر کشیده می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، سروده شاعران توانمند کشور را در رثای حادثه تروریستی حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در نخستین روزهای رخداد این حادثه، شاعران متعددی با الهام از مظلومیت زائران و شهدای حرم مطهر به سرودن شعر پرداختند که در بخشی از این مراسم شاعران خوش ذوق به شعر خوانی خواهند پرداخت.

وی به دومین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز اشاره کرد و گفت: در ادامه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به‌ دومین حمله تروریستی سومین حرم اهل بیت(ع) نیز پرداخته خواهد شد.

ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی شهود قدسی

محمدرضا غلامپور، نیز در ادامه این نشست خبری گفت: با گسترش همکاری‌های مابین جهاددانشگاهی و تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)، دبیرخانه ستاد جهاد دانشگاهی در بزرگداشت اولین سالگرد حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشکیل شد که برای بزرگداشت این حادثه، ۱۲ عنوان برنامه شاخص در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به اینکه بخش ویژه حرم به دو جشنواره ملی شهود قدسی و ادبی باران اضافه شد، گفت: تولید 7 اثر مکتوب و کتاب در دستور کار قرار گرفت که در مراسم اختتامیه این دو جشنواره از آن رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ ۴۷ نفر برگزیده بخش اصلی و ویژه این دو جشنواره تقدیر خواهد شد،‌ تصریح کرد: 2 هزار و 278 اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و هنر شهود قدسی ارسال شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: در جشنواره ملی ادبی باران نیز 778 اثر به دبیرخانه ارسال شد که آثار برگزیدگان، محتوای اصلی یکی از کتاب ها خواهد بود.

غلامپور در پایان سخنان خود گفت: رئیس و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) میهمانان کشوری اختتامیه این دو جشنواره هستند.

درمان بیماری پیسی برای نخستین بار در جنوب کشور

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بخش دیگر سخنان خود به تشریح آخرین دستآوردهای جهادگران پژوهشی این نهاد پرداخت و گفت: درمان بیماری پیسی یا ویتیلیگو در این نهاد با روش سلول درمانی برای نخستین بار در جنوب کشور به بیماران ارائه می‌شود.

استقلال افزود: تا امروز از سوی طب سنتی و مدرن درمان قطعی و موثری برای بیماری پیسی معرفی نشده است از این‌رو با دانش به دست آمده از سوی محققان جهاددانشگاهی درمان پیسی محقق شد و برای نخستین بار این درمان به صورت رسمی در استان فارس انجام می‌شود.

وی به تشریح چگونگی روند درمان پرداخت و گفت: با برداشت سلول از پوست سالم شخص و عملیات درمانی در کلین‌رو‌م‌های پیشرفته سلول‌های بنیادی فرآیند درمان آغاز می‌شود و پس از تکثیر، دوباره به فرد بیمار تزریق سلول صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه سلول‌های پرورش یافته تا 150 سانتی متر مربع در هر بار تزریق سطح پیسی را پوشش می‌دهند،‌ تاکید کرد: بیماران با 70 درصد اطمینان در این روش درمان می‌شوند و امیدواریم این خدمت گامی در راستای انجام وظایف جهاددانشگاهی در گسترش دانش باشد همچنین این روش درمان هزینه کمتری نسبت به روش های درمانی دیگر دارد و یک خدمت نهایی تایید شده حاصل فعالیت های پژوهشی است.

استقلال با اشاره به اینکه این روش درمان مطابق استاندارد GMP است،‌ گفت: این خدمت توسط شرکت سل تک فارمد جهاددانشگاهی ارائه می‌شود و بنیاد برکت نیز در به نتیجه رسیدن این پژوهش همکاری داشته است.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی در پذیرش بیماران نداریم و کلین روم‌های مورد نیاز برای انجام درمان مهیا شده است و امیدواریم با ارائه این خدمت در گسترش گردشگری سلامت استان فارس موثر باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه پیسی یکی از بیماری‌های موثر در کاهش اعتماد به نفس افراد است،‌ گفت: در این بیماری یکسری از سلول‌های پوستی از تولید رنگدانه باز می‌مانند و معمولا در صورت و دست‌ها باعث بروز مشکلاتی پوستی برای بیمار می‌شوند.

 

کد خبر 218859

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید