یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۸:۱۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، که امسال نیز با شهادت مظلومانه کودکان در غزه همراه شده، در «دهه شهدای دانش آموز» در هر مدرسه استان فارس یک یادواره شهدای دانش آموزبرگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، محمد خلیل عسکری در اولین روز از دهه شهدای دانش اموزی و در آئین بزرگداشت اولین سالگرد سه شهید دانش آموز حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) که با عنوان «رفیق شهیدم» و باشعار حمایت از کودکان غزه با حضور انبوه دانش آموزان شیرازی در شبستان امام خمینی (ره) حرم احمد بن موسی (ع) شیراز، اظهار کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، امسال از ۴ تا ۱۳ آبان ماه به عنوان «دهه شهدای دانش آموز» در استان فارس نامگذاری شده و برنامه هایی ویژه گرامیداشت این ایام در مدارس استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ۴ آبان ماه سالروز شهادت دانش آموزان در حادثه تروریستی حمله به حرم شاه چراغ (ع) در سال ۱۴۰۱ ، ۸ آبان سالروز شهادت دانش‌آموز حسین فهمیده و ۱۳ آبان نیز سالروز شهید و مجروح شدن تعدادی دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ است لذا در این ایام مراسم های مختلفی برگزار خواهد شد.‌

عسکری تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، که امسال نیز با شهادت مظلومانه کودکان در غزه همراه شده، در «دهه شهدای دانش آموز» در هر مدرسه استان فارس یک یادواره شهدای دانش آموزبرگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در انتهای «دهه شهدای دانش آموز » در روز چهاردم آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش یادواره شهدای دانش آموز و معلم استان که در راستای کنگره بزرگ امیران و سرداران و شهدای استان فارس است در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: دانش آموزان شهید ما در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از بهترین دانش آموزان و الگوهایی در تراز جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی ادامه داد: وجود چنین دانش آموزان همچون آرشام سرایداران، محمدرضا کشاورز و علی اصغر لری گویینی در جامعه موجب امیدبخشی ما نسبت به آینده است و ما می توانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب با اطمینان کامل انقلاب را این دانش آموزان بسپاریم.

خاطر نشان می شود: در این مراسم صدها تن از دانش اموزان دختر و پسر شیرازی با در دست داشتن پرچم های فلسطین و با شعار مرگ بر امریکا و اسراییل ضمن انزجار از جنایت های رژیم جعلی اسراییل، حمایت خود را از مقاومت مردم غزه اعلام کردند.

 

کد خبر 219138

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید