یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به درخشش دانش آموزان استان در عرصه های مختلف با تاکید وزیر آموزش و پرورش، شیراز به عنوان کریدور علمی و فناوری ایران و جهان انتخاب شده است چرا که تنها در سال گذشته ۶ نفر از دانش آموزان فارسی به المپیادهای جهانی راه یافتند.

به گزارش پیام خبر، محمد خلیل عسکری در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل فنی و حرفه ای استان با وی، با تشریح فلسفه نامگذاری دهه شهدای دانش آموز، گفت: سه دانش آموز شهید در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از بهترین دانش آموزان ما بودند لذا مطالعه زندگی شهدای مذکور ما را به آینده امیدوار می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به درخشش دانش آموزان استان در عرصه های مختلف با تاکید وزیر آموزش و پرورش، شیراز به عنوان کریدور علمی و فناوری ایران و جهان انتخاب شده است چرا که تنها در سال گذشته ۶ نفر از دانش آموزان فارسی به المپیادهای جهانی راه یافتند.

عسکری تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی فوتبال و فوتسال جهانی دانش آموزان در شیراز از دیگر فرصت های است که وزیر آموزش و پرورش در اختیار فارس قرار داده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، مهارت آموزی را در دستور کار خود دارد لذا با اجرای طرح هایی مانند؛ طرح بوم به سمت توسعه رشته مهارت آموزی می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان ظرفیت خوبی است که ما تمایل داریم در جهت مهارت آموزی از آن بهره مند شویم لذا در این راستا تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در راستای تبادل تجربه بازدید سرگروه های آموزشی استان از مراکز فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار می گیرد.

عسکری عنوان کرد: شایسته است در برگزاری آزمون های فنی حرفه‌ای نهایت دقت صورت گیرد تا حقی ضایع نشود.

رهام کیائی، نیز در این جلسه اظهار کرد: استعدادهای خوبی در سطح استان وجود دارد لذا اگر دانش آموزان در المپیادها شرکت کنند رتبه خوبی را در سطح کشور کسب می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: تلاش داریم تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد کنیم تا از ظرفیت طرفین بیش از پیش بهرمند شویم.

وی افزود: در راستای تحقق هر دانش آموز یک مهارت ضروری است همکاری بین دو اداره کل بیش از پیش تقویت شود.

کیائی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار دانش آموز در دوره های تابستانی مهارت آموزی حضور داشتند و از آموزش ها بهره مند شدند.

یحیی علیرضا پور نیز گفت: در ۳۷ منطقه آموزشی استان، در ۳۱ رشته، آموزش های برون سپاری داریم.

رئیس اداره اموزش های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: در سطح استان بیش از سه هزار و ۷۰۰ هنرجو داریم، در رقابت های انجام شده 2نفر از هنرجویان در رشته معماری داخلی از هنرستان انصاری لاری شیراز به مسابقات کشوری راه یافتند و در آن سطح نیز مقام اول را کسب کردند و اکنون در اردوی آمادگی برای شرکت در رقابت های بین المللی به سر می برند.

وی ادامه داد: توسعه متوازن رشته ها در دستور کار آموزش و پرورش است لذا در سال تحصیلی گذشته شاهد رشد چهار درصدی بودیم که در تاریخ استان بی سابقه بوده است و اکنون به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

 

کد خبر 219432

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید