شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دلایل کاهش شاخص بورس در چند روز گذشته را تشریح کرد و گفت: باید تاب آوری اقتصاد را بیشتر کنیم.

به گزارش پیام خبر، جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سقوط بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در روز گذشته گفت: طبیعی است که پیرو اتفاقات اخیرا منطقه، اعم از بحران غزه و حضور کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت ما از جریان مقاومت، نگرانی هایی برای آینده اقتصادی و تعاملات با کشورها ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پی بروز این مسائل به واقع تقاضاها برای سفته بازی ارز، زمین و مسکن افزایش پیدا کرده و نگرانی هایی در موضوع تعاملات کارخانجات با خارج از کشور ایجاد می شود،از این رو براساس این نگرانی ها طبیعی است که قیمت انواع سهام در بورس ریزش پیدا کند چراکه قیمت ارز مقداری افزایش پیدا کرده است.

باید تاب آوری اقتصاد کشورمان را بیشتر کنیم

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید اقتصادمان را بزرگ کنیم، بیان کرد: ما تا زمانی که تاب آوری اقتصاد کشورمان را بیشتر نکنیم و ظرفیت های داخلی را تقویت نکنیم، تحت تاثیر قرار گرفتن بورس با تحولات اقتصاد جهانی، همچنان وجود خواهد داشت.

باید تعاملاتمان را با کشورهای گروه بریکس و شانگهای بیشتر کنیم

وی با بیان اینکه در این شرایط ما باید به سراغ افزایش تعاملاتمان با کشورهای منطقه برویم، بیان کرد: به دلیل اینکه ارتباط ما با غرب ممکن است محدودیت هایی را برای ما ایجاد کند لذا ما باید تعاملاتمان را با کشورهای شرق و کشورهای گروه بریکس و شانگهای بیشتر کنیم حتما تقویت این مسائل می تواند در شرایط بورس نقش آفرین و تعیین کننده باشد.

وی بیان کرد: ما در این شرایط باید برویم و پیمان های نظیر بریکس و شانگهای را جدی بگیریم و از ظرفیت های آن استفاده کنیم چراکه این مسئله می تواند تاثیرات التهابات و نگرانی هایی که وجود دارد را کاهش دهد.

 

کد خبر 219442

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید