شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ۲۱:۲۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: تورهای شهروندی عمران و پیشرفت باهدف آگاهی شهروندان از نحوه اجرای پروژه‌های شهرداری و تقویت ارتباط مدیریت شهری و دانشگاه، میزبان اساتید و دانشجویان عمران در کارخانه آسفالت، پردیس سینمایی استاد امین تارخ و پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح «احمد بن موسی(ع)- نواب صفوی» و «قائم (عج)- رحمت- احمدی» بود.

به گزارش پیام خبر، رضا جاویدی با اشاره به برگزاری تور شهروندی عمران و پیشرفت توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری باهدف آگاهی شهروندان از نحوه اجرای پروژه‌های شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: تور شهروندی عمران و پیشرفت در این هفته میزبان اساتید و دانشجویان عمران موسسه آموزشی عالی زند در کارخانه آسفالت، پردیس سینمایی استاد امین تارخ، پروژه تقاطع غیرهمسطح احمد بن موسی (ع)- نواب صفوی و پروژه قائم (عج)- رحمت- احمدی بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه تورهای شهروندی عمران و پیشرفت با محوریت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری این کلان‌شهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: دانشجویان و اساتید عمران در این بازدیدها با نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی و موانع و مشکلات پیش‌روی آن‌ها در ابعاد مختلف که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، آشنا می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: اساتید و دانشجویان عمران در این تورها از کارخانه آسفالت، پردیس سینمایی استاد امین تارخ و پروژه‌های در حال اجرای تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی-احمد بن موسی (ع) و تقاطع غیر همسطح قائم (عج)- رحمت بازدید کردند.

بنا به اظهار جاویدی؛ ارتباط صنعت با دانشگاه به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم است و مدیریت شهری بسترهای لازم را برای این ارتباط فراهم کرده است که این تورها نیز با بهره‌گیری از فرصت‌های مختلف به ویژه در عرصه عمرانی می‌تواند راهگشای این قشر باشد.

کارخانه تولید آسفالت در دوکوهک متعلق به شهرداری شیراز یکی از مقاصد دانشجویان و اساتید عمران موسسه آموزش عالی بود که سخنگوی شهرداری شیراز در این خصوص اظهار کرد: این کارخانه جزو بزرگ‌ترین کارخانه آسفالت کشور به شمار می‌رود و معدن سنگ آن نیز متعلق به شهرداری است.

این مقام مدیریت شهری شیراز در عرصه ارتباطات عنوان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری شیراز از کارخانه‌های مدرن، مجهز و به‌روز و ازنظر تولید صدا و آلاینده‌ها نیز در سطح استاندارد بوده که ظرفیت تولید این کارخانه ۲۴۰ تن در ساعت است.

جاویدی در ادامه به بازدید دانشجویان و اساتید عمران از پردیس سینمایی استاد امین تارخ به‌عنوان جاذبه‌ هنری، معماری و گردشگری شیراز اشاره و بیان کرد: این پردیس با مساحت پنج هزار مترمربع و پنج سالن سینما، یک سالن تئاتر و یک سینمای روباز با ظرفیت بیش از یک‌هزار نفر، در سفر اخیر ریاست جمهوری به فارس با حضور وزیر کشور افتتاح‌شده است.

او افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح احمد بن موسی(ع)-نواب صفوی به‌عنوان پروژه‌ای بزرگ‌مقیاس که بخشی از بار ترافیکی بلوار رحمت از طریق بلوار سرداران، پل غدیر، پل مدافعان سلامت، بلوار احمدبن موسی(ع) و کمربندی جنوب را هدایت خواهد کرد، نیز در مقصد بعدی قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: پروژه تقاطع قائم (عج)- رحمت- احمدی به عنوان مقصد دیگری از این تور شهروندی، محور احمدی جنوبی را به سمت کمربندی شیراز متصل کرده و نقش ارزنده در دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و تسهیل عبور و مرور شهروندان و مبانی ایمن‌سازی دارد.

وی با تاکید بر تفاوت مبانی تئوری در دانشگاه‌ها و عملیات اجرایی این پروژه‌ها تصریح کرد: مدیریت شهری با برگزاری تورهای شهروندی پیشرفت و عمران در این بازدیدها به مهارت افزا‌یی دانشجویان کمک شایانی می‌کند.

جاویدی بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بازدیدها می‌توانند روزانه در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ علاقه‌مندی خود را برای حضور اعلام و نام‌نویسی کنند.

 

کد خبر 219459

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید