یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امشب سینما رکان با اکران فیلم های بچه زرنگ و هتل برای شهروندان زرقان رایگان است.

به گزارش پیام خبر، محمد خزایی، امروز در مراسم افتتاحیه سینما رکان، شهرستان زرقان گفت: از شهرداری و شورای شهر برای این حرکت بسیار زیبا تشکر می کنم.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به سالن سینمای رکان هم گفت: این سالن یک سالن استاندارد است و بهره بردار آن از بهره برداران با تجربه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه این دویست و سی و سومین سالن سینما در کشور در طول مدت 2 سال گذشته به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: قبلا 570 سالن به بهره‌برداری رسیده که در مجموع 803 سالن افتتاح شده و سعی می کنیم تا آخر دولت تعداد آن را به هزار برسانیم.

خزایی با اشاره به اینکه در سفر های استانی دولت شهرهای بالای صد هزار نفر بودجه از سوی دولت در نظر گرفته می شود که سالن سینما راه اندازی شود و‌ در دولت بعد می تواند به 2 هزار سالن برسد و شهرهای فاقد سینما به دولت ارائه شده است، اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات در شهرستان ها در دستور کار است و در سفر اول دولت به فارس، چهار شهر جز این مصوبات بود که 200 میلیارد تومان بودجه گرفت.

وی اضافه کرد: همه استان ها امکانات روز سینما را خواند داشت که به انجمن های سینمای جوان ارایه می شود.

خزایی با اشاره به اینکه در بنیاد فارابی 18 فیلم با حمایت دولت کلید خورده است، اضافه کرد: جشنواره ملی فیلم شیراز با موضوع خانواده می تواند میزبان اهالی سینما و هنر خواهند بود.

وی گفت: از ظرفیت تعزیه و نقالی در زرقان می توان استفاده کرد تا انتقال فرهنگی روی دهد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: توسعه سینما توسعه فرهنگ در کشور است اگر مشکلات فرهنگی کاهش یابد.

وی ضمن تبریک افتتاح این سینما هم گفت: امشب سینما رکان با اکران فیلم های بچه زرنگ و هتل برای شهروندان زرقان رایگان است و برای تامین تجهیزات سالن VIP را هم همکاری خواهیم کرد.

محمود صانعی، هم گفت: کار احداث سینما رکان، اواخر سال 99 آغاز عملیات شده و در طی مدت 2 و نیم  سال به بهره‌برداری رسیده و جز بهترین کارهای اجرا شده توسط شهرداری بوده و با هزینه 25 میلیارد تومان زمین آن بوده و 50 میلیارد تومان هزینه آن شده است.

شهردار زرقان اضافه کرد: تا امروز مساعدتی از سوی دولت نشده است اما وظیفه خود می دانیم برای مردم زرقان سالن های خوبی را راه اندازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اکنون سالن ها به وضعیت فعلی رسیدند و نواقص بر اساس نظرات وزارت فرهنگ برطرف شده است و بهره بردار از طریق سامانه ستاد ایران ثبت شده است و از امروز این سینما شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان گفت: جا دارد از شورای قبلی سپاس گذاری کنم و از شورای ششم هم حمایت کرد و روزی که انجام شد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی داشت و تنها 20 درصد هزینه پرداخت شده بود که شورای ششم همت کرد هزینه ها را تا بهره برداری تامین کرد تا این سینما راه اندازی شود.

قاسم جمالی، هم گفت: سینما رکان، مرکز ثقل هنرهای نمایشی در شهرستان زرقان و شهرهای اطراف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان گفت: شهر زرقان تاریخی است و گل نوشته هایی که در تخت جمشید بازخوانی شده است که در آن زمان رکان شناخته می شده است.

​​​​​​وی اظهار کرد: شهر زرقان از سال 1312 بخشداری داشت و پنج شهرستان اطراف هم از این شهر جدا شده اند و از سال 1318 زرقان داری شهرداری بوده است.

​​​​​​وی با یادآوری این مطلب در سال 1342 اولین شهید به نام شهید صادقیان را تقدیم انقلاب کردیم، اضافه کرد: سه هزار جانباز و بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کردیم.

جمالی گفت: زرقان به شهر خیمه های برافراشته حسینی معروف است و این رسم قدیمی همواره در محرم اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با دوران مشروطه هم علمایی از زرقان حضور فعال داشته است، یادآور شد: جشنواره های مختلف مثل جشنواره حلوا ارده سنتی به عنوان یک رویداد جهانی برگزار کردیم، جشنواره هایی نظیر بوریا بافی زرقان و جوانان برتر برگزار شد.

​​​​​​وی در پایان گفت: امیدوارم سالن VIP سینما با همکاری سازمان سینمایی به سرانجام برسد.

زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلویزیون هم گفت: زرقان باید به مرکز هنری تبدیل شود چرا که توجه به فرهنگ و هنر باعث افزایش بازدهی در سایر اتفاقات جامعه می شود، توجه به فرهنگ و هنر می تواند نجات بخش جامعه باشد و باعث افزایش شادی و نشاط در میان جوانان شود.

خاطر نشان می شود، سینما رکان شهرستان زرقان با سه سالن به تعداد 154 و 54 نفر جمعیت و سالن VIP به تعداد 34 نفر آماده حضور مردم ایران شهرستان است.

 

کد خبر 219489

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید