شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۲۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید تاکنون ۶ واحد هنرستان جوار و وابسته در استان فارس راه‌اندازی شده است.

به گزارش پیام خبر، یحیی علیرضا پور در آیین افتتاحیه رشته نان، شیرنی و شکلات در جوار کارخانه نان دهقان در حومه شیراز اظهار کرد: بزرگترین کار فرهنگی ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و حل معیشت مردم است.

وی افزود: اگر نیم نگاهی به جامعه بیاندازیم مشاهده میکنیم که فقر مهارت آموزی در جامعه موج میزند و نیاز همه دستگاه ها برای توسعه و ایجادمهارت به هنرجویان علاقه مند وجویای کار تلاش بیشتری کنیم.

علیرضا پور تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و همیاری و همکاری سایر دستگاه ها در سال تحصیلی جدید تاکنون ۶ واحد هنرستان جوار و وابسته را در استان راه‌اندازی کرده ایم.
رئیس اداره فنی وحرفه‌ای وکاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، افزود: امروز رشته نان و شیرینی و شکلات را با مساعدت و مشارکت بخش خصوصی در دو هنرستان دخترانه شهدای بدر و پسرانه شهید شهرستانی ناحیه سه شیراز راه اندازی کردیم و محل کار عملی این رشته را نیز در کارخانه نان افتتاح کردیم.

بنیانگذار رشته نان شیرینی و شکلات در ایران نیز در این جلسه با تشریح سابقه صنعت نان در ایران، اظهار کرد: بهبود دهنده، مواد نان را ابتدا از کشور آلمان وارد کردیم اما در ادامه با قطع همکاری با شرکت آلمانی با تلاش نیروهای بومی توانستیم این مواد را تولید و به رونق صنعت نان کمک کنیم.

حبیب الله حداد، افزود: امروز در شرکت های مرتبط با تولید بهبود دهندگان نان در سطح کشور بیش از ۵۰۰ متخصص فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر،احساس نیاز به ورود این صنعت به آموزش و پرورش و هنرستان ها باعث شد تا در این موضوع اقدام کنیم بنابراین پس از مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش موفق به راه اندازی رشته نان و شیرینی در تعدادی از هنرستان های کاردانش شدیم.

حداد، دنیای نان را بسیار فراتر از این چند نوع نان موجود در نانوایی ها اعلام و عنوان کرد: کاهش ضایعات نان موضوعی است که همواره دغدغه ما بوده است لذا در همین در رشته نان ۲۷ هنرستان در سطح کشور تاسیس و بیش از ۱۰۰۰ هنرجو در این هنرستان ها در حال تحصیل هستند.

وی گفت: امروز در شیراز رشته نان، شیرینی و شکلات راه اندازی کردیم و هنرجویان محتوای تئوری را در کلاس های درس هنرستان و کار عملی را در کارخانه نان انجام می دهند.

بنیانگذار رشته نان، شیرینی و شکلات ادامه داد: این رشته فنی بسیار مورد نیاز است و ما دو ماموریت در هنرستان های کاردانش داریم؛ اول رصد آخرین اطلاعات نان در جهان و دوم رصد ظرفیت های موجود در زمینه تولید نان، بنابراین باید تمام برنامه ها با این رویکرد تدوین شود.

مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس نیز در این آیین، اظهار کرد: از حمایت های آموزش و پرورش از صنعت نان با ایجاد این رشته تشکر می کنیم.

مرتضی شریفی گفت: راه اندازی رشته های مهارتی مانند رشته نان و شیرینی نقش موثری در اشتغال دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه ضایعات نان در ایران بیش ازاستانداردهای جهانی است لذاامیدواریم با ارایه مهارت های لازم به هنرجویان رشته نان این مشکلات را در آینده شاهد نباشیم.

شریفی افزود: انتظار می رود نیروی متخصص در این هنرستان تربیت و روانه بازار کار شوند.

وی ادامه داد: استان فارس جزاستانهای توریست پذیر است لذا با ارتقای کیفیت شیرینی و شکلات می توان جذابیت های گردشگری را در استان تقویت کنیم.

مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس گفت: شایسته است مجموعه اتاق اصناف و غله استان تعامل سازنده ای با آموزش و پرورش در تقویت و توسعه مهارت نان و شیرینی داشته باشد.

رئیس غله و خدمات بازرگانی استان، نیز گفت: تمام تلاش ها در فرآیند تولید گندم و تبدیل آن به آرد در کیفیت نان به ثمر می نشیند و اگر نان با کیفیت نباشد تمام زحمات هدر رفته است.

جمالی افزود: اداره غله و خدمات بازرگانی با تمام توان از این رشته فنی حمایت خواهد کرد.

 

کد خبر 219504

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید