یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۲۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: بر اساس قرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با شرکت بیمه سرمد و در ادامه طرح بیمه مشترکین گازطبیعی، تمامی مشترکین خانگی- تجاری در کشور، در برابر حوادث ناشی از گاز بیمه شدند.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر میدانشاهی، اظهار کرد: با توجه به مندرجات این قرارداد، حق بیمه به ازای هر واحد مسکونی مشترکین شهری، ماهیانه سه هزار ریال و هر واحد مسکونی مشترکین روستایی ماهیانه یک هزار و 500 ریال بر مبنای قانون بودجه عنوان شده که این مبلغ از طریق قبوض گاز مشترکین محاسبه می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: بر این اساس، هر واحد مشترک تجاری شهری نیز ماهیانه 20 هزار ریال و هر واحد مشترک تجاری روستایی هم، ماهیانه 10 هزار ریال محاسبه می‌شود.

میدانشاهی در ادامه، افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه (مشترکین خانگی و تجاری اعم از شهری و روستایی)، یک میلیارد و 400 میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کارافتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه (مشترکین خانگی و تجاری اعم از شهری و روستایی) حداکثر تا مبلغ 4 میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: شرکت بیمه سرمد به عنوان بیمه‌گر، پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی، اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد؛ همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم و یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت خواهد شد.

میدان شاهی در همین ارتباط همکاری و توجه بیشتر عموم مردم شریف و عزیز استان را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: تا با رعایت موارد ایمنی گاز شاهد بروز حوادث ناشی از آن نباشیم.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که همواره تلاش می کنیم تا با فرهنگ سازی در جامعه خسارات ناشی از حوادث گاز طبیعی را کاهش دهیم، تصریح کرد: اجرای طرح بیمه عمومی مشترکین خانگی گاز طبیعی، گامی مهم در راستای ایجاد رفاه و امنیت روانی مشترکین بوده و در صورت بروز حادثه می تواند بخشی از هزینه ها را جبران کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطر نشان کرد: جزئیات اطلاعات بیمه مشترکین اعم از حق بیمه، شرایط، میزان غرامت، نحوه استفاده و... در بخش اطلاعات بیمه مندرج در ماژول راهنمای مشترکین، سایت شرکت گاز استان به آدرس www.nigc-fars.ir در قسمت قوانین و مقررات قابل رویت است.

وی در خاتمه یادآور شد: شماره تماس 194 واحد امداد مکانیزه حوادث و اتفاقات گاز به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی در زمان وقوع حوادث، به مشترکین است.

 

کد خبر 219551

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید