شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۵۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین و هیات همراه با معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به همراه مسئولین ارشد استان و نمایندگان صنوف و انجمن های حرفه ای گردشگری فارس دیدار و درباره تبادل ظرفیت های گردشگری فی مابین گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده در این دیدار با معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی فارس به هیات چینی اظهار داشت: کارکردهای فرهنگی گردشگری باعث نزدیکی ملت ها به یکدیگر میشود و در دنیا بسیاری از کشورها به دنبال اشتراکات فرهنگی هستند اما میان کشور ما و کشور چین از قدیم الایام از طریق جاده ابریشم این همکاری و همدلی وجود داشته است و اکنون لازم است تقویت شود و این تبادلات فرهنگی، اقتصادی به نسل های بعد نیز منتقل شود.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با معرفی صنوف و انجمن های حرفه ای گردشگری استان به هیات چینی ابراز امیدواری کرد: این نشست موجب گسترش مبادله توریست و تبادل اقتصادی در حوزه گردشگری شود.

موضوع ایجاد خطوط هوایی مستقیم بین استان فارس و کشور چین یکی از پیشنهاداتی بود که معاون استاندار فارس با توجه به رفت و آمد قابل توجه چینی ها به فارس در حوزه های فناوری، صنعتی و گردشگری مطرح نمود که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت و مقرر گردید هماهنگی های لازم با شرکت های هوایی چین در این زمینه انجام گردد.

فرخ زاده همچنین آمادگی فارس را برای ایجاد نمایشگاه های موقت و دائمی صنایع دستی فارس در چین و متقابلا در شیراز اعلام کرد: و از آنها برای حضور در نمایشگاه گردشگری شیراز طی ماه های آینده دعوت نمود که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این دیدار معاون استاندار فارس با معرفی ظرفیت های صنعتی، اقتصادی، پزشکی، کشاورزی و نفت و گاز فارس، از هیات چینی خواست معرف این ظرفیت ها در کشور چین باشند.

وی همچین آموزش زبان فارسی به راهنمایان گردشگری چین و متقابلا آموزش زبان چینی به راهنمایان گردشگری فارس را در راستای مبادلات توریسم ضروری دانست.

شیراز گهواره تمدن و تاریخ ایران است

در این دیدار لو اینگ چوانگ با ابراز خرسندی از حضور در شیراز و تشکر از میزبانی فارس اظهار داشت: طی بازدیدهایی که از حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حافظیه، مجموعه تخت جمشید و سایر جاذبه گردشگری شیراز داشتیم و در گفتگو با مردم میهمان نواز شیراز این شهر را گهواره تمدن و تاریخ ایران دیدیم.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با تشکر از ایجاد فرصتی برای بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان فارس، صنایع دستی زیبای شیراز را موجب رونق گردشگری فارس دانست و اظهار داشت شخصا از صنایع دستی زیبای فارس خرید کردم.

وی همچنین از پیشنهادات خوب معاونت گردشگری فارس در راستای همکاری های 2 جانبه و استقبال گرم مسئولین فارس قدردانی و خاطرنشان کرد: این سفر در راستای عملی سازی توافقات اخیر دو کشور انجام شده است و جذابیت های منحصر به فرد فرهنگ و هنر فارس بستر مهمی برای توسعه تبادلات گردشگری فی ما بین است.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین افزود: در این سفر در مبادلات فرهنگی و هنری و گردشگری به توافقات خوبی رسیدیم که تفاهم نامه هایی نیز در این زمینه امضا شد و آن را نقطه آغاز جدیدی برای همکاری با یکدیگر با هدف دستاوردهای بیشتر در حوزه فرهنگی گردشگری دانست.

وی افزود: علاقمندم همکاری ها به سطوح دولت ها محدود نشود و در سطح شهرهای مختلف ایران از جمله شهر شیراز و همچنین صنوف و آژانس ها و بخش خصوصی همکاری ها گسترش یابد. همچنین علاقمندیم شیراز به ائتلاف شهرهای جاده ابریشم بپیوندد.

لو اینگ چوانگ اظهار داشت: استمرار همکاری ها در زمینه های فرهنگی گردشگری با رعایت اصول همزیستی مسالمت آمیز و احترام متقابل موجب شناخت بیشتر فرهنگ ها و رونق و پیشرفت اقتصاد خواهد شد که از طریق پیمانهای خواهرخواندگی موجود و رایزنی فرهنگی سفارت و همچنین رایزنی با سایر وزارتخانه های چین پیگیر این موارد خواهیم شد.

در پایان این دیدار معاون استاندار فارس در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه تقویت و توسعه روابط بین الملل از سال گذشته در دستور کار استانداری قرار گرفته است خاطرنشان کرد: کشور چین یکی از کشورهایی است که در حوزه گردشگری موفق عمل کرده است و قرابت فرهنگی و تاریخی بین چین و فارس موجب شد میزبان هیاتی از حوزه فرهنگ و گردشگری چین باشیم و این نشست ها موجب گسترش ظرفیت ها و رونق اقتصادی و معرفی فرهنگ ما به سایر ملل خواهد شد.

 

کد خبر 219559

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید