شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نشست گردشگری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب و جنوب شرقی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، نشست گردشگری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب و جنوب شرقی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت برگزار شد.

مهرداد شریفی، هدف از برگزاری این نشست را انتقال تجربیات و هم اندیشی در راستای ارتقای ارایه خدمات در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به حضور مسوولان بیش از پانزده دانشگاه علوم پزشکی کشور در این نشست، افزود: گردشگری سلامت نیاز ضروری در حوزه بهداشت و درمان بوده و این امر نیازمند ارتباطات و آموزش، استاندارد سازی و نظارت بر حسن اجرای فرایندها است.

وی با تاکید بر اینکه جذب گردشگر سلامت باید از کشور خود فرد صورت گیرد، از راه اندازی دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور عمان به منظور افزایش میزان جذب گردشگر سلامت خبر داد.

دکتر شریفی با قدردانی از حمایت ها و پیگیری مجموعه استانداری و به ویژه استاندار فارس در توسعه گردشگری سلامت در فارس، تشکیل شورای عالی گردشگری سلامت فارس را نقطه عطفی در توسعه و ارتقای گردشگری سلامت و توریسم درمانی در فارس عنوان کرد.

دکتر علی مشکینی، معاون مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از دیگر سخنرانان این نشست بود، با اشاره به فعالیت ۲۶۰ مرکز IPD در سطح کشور، گزارشی از وضعیت گردشگری سلامت در مجموعه وزارت بهداشت ارایه کرد.

این نشست با ارایه توانمندی ها و چالش های حوزه گردشگری سلامت از سوی دکتر سید محمد سادات کچویی، سرپرست دبیرخانه گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه یافت.

دکتر محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت از مهمترین اولویت های مجموعه استانداری فارس است، گزارشی از نحوه تشکیل و فعالیت شورای عالی گردشگری سلامت فارس مطرح کرد.

همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هرمزگان، کرمان و گراش، گزارشی از وضعیت گردشگری سلامت مجموعه های زیرمجموعه را ارایه و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

گزارش تجربیات بیمارستان های اردیبهشت و شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز و بیمارستان مهرگان کرمان نیز از دیگر بخش های این نشست یک روزه بود.

این نشست با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئولان و کارشناسان مرکز نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، مسئولان، مدیران ارشد و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب و جنوب شرقی کشور و شرکت های فعال در حوزه گردشگری سلامت در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت دانشگاه برگزار شد.

 

کد خبر 219752

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید