شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان محیط زیست معتقد هستند: فعالیت معادن غرب شیراز یکی از کانون های ایجاد گردوغبار و علت آلودگی هوای این کلان شهر است که اثرات آن می تواند بر زیست بوم شهر شیراز تاثیرات سوئی ایجاد کند.

به منظور کنترل آلودگی های گردوغبار ناشی از فعالیت معادن غرب شیراز پیرو مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز، در جلسه ای که با حضور کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اداره کل صنعت، معدن و تجارت با معدن داران منطقه برگزار شد، راهکارها و برنامه های لازم در راستای مدیریت زیست محیطی پایدار در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

تعیین محدوده ساعات کاری، پایش های دائم و مستمر شبانه روزی، رعایت الزامات محیط زیستی از سوی واحدها از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

کامران اسلاملو بر لزوم حفظ هوای پاک کلان شهر شیراز تاکید کرد و با بیان اینکه شیراز در چند سال اخیر در بین کلان شهرهای کشور تنها کلان شهری است که کمترین هوای ناسالم را داشته است و همین هوای پاک و سالم نیز غنیمتی است که چنانچه مراقبت نشود مورد آسیب و آلودگی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با اشاره به اینکه معادن تولید شن و ماسه در غرب شیراز مورد رصد و پایش کامل قرار دارند، افزود: در برهه های مختلف تذکرات به این کارگاه ها و معادن داده شده است و لازم است با همکاری مردم و صاحبان این کارگاه ها دقت نظری بیشتر در کار تولید شن و ماسه صورت پذیرد.

 

کد خبر 220122

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید