شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
جمعه, ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب انجام شد؛

رونمایی 2 عنوان کتاب در سروستان

در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی، 2 عنوان کتاب با حضور استاندار فارس در سروستان رونمایی شد.

به گزارش پیام خبر، در برنامه سفر استاندار فارس به شهرستان سروستان و در آستانه هفته کتاب سی و یکم، در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی سروستان از 2 کتاب «زبانزدها» و «قصه‌های رایج ماهلو»، گردآوری و پژوهش سعید خسروپور، رونمایی شد.

در این برنامه که با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس گفت: توجه به فرهنگ بومی و محلی از توصیه های مقام معظم رهبری است، و این دو کتاب دو اثر ارزشمند در همین راستا است.

دو کتاب زبانزدها و قصه‌های رایج ماهلو حاصل بیش از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش سعید خسروپور است.

سعید خسروپور، شاعر و نویسنده مهارلویی ۳۴ ساله، دارای مدرک دکترای ادبیات از دانشگاه شیراز، تا کنون سه اثر از خود به بازار کتاب عرضه کرده است.

به رسم زخم مجموعه غزل ها، زبانزدها شامل ضرب المثل هاو اصطلاحات رایج منطقه مهارلو و قصه های رایج ماهلو شامل ۶۵ قصه بومی منطقه مهارلو است.

همزمان با این رونمایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی هنرمندان شهرستان سروستان با آثار نقاشی، طراحی، خوشنویسی، گلیم و قالی بافی، تابلو فرش، گیوه، کیف، نقطه کوبی، خراطی و پیکره تراشی و.. افتتاح شد، در

این نمایشگاه بیش از ۳۰ هنرمند سروستانی آثار خود را در معرض دید و فروش گذاشتند که علاقه‌مندان از ۱۷ آبان تا ۲۳ آبان ماه در صبح و بعد از ظهر می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

کتابخانه عمومی علامه طباطبایی، در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک با طرح (با هنرمندان) جایزه ملی خدمات عمومی کتابخانه‌ها را در کشور دریافت کرد.

 

کد خبر 220132

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید