شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دومین رویداد استارتاپی گل نرگس کازرون در مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون برگزار می شود.

به گزارش پیام خبر، دکتر شاهرخ جم، با اشاره به اینکه دومین رویداد استارتاپی گل نرگس کازرون در مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون برگزار می شود، افزود: جغرافیایی اقتصادی شهرستان کازرون مبتنی بر زراعت و باغداری است و وسیع ترین بخش این شهرستان به نام جره و بالاده ظرفیت پرورش انواع گونه های گل نرگس را دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه نرگس زار جره و بالاده از بزرگترین مزارع گل نرگس در ایران است، بیان کرد: تولیدات مزارع گل نرگس بیشتر مصارف سنتی دارد یعنی غالباً از گل نرگس برای زیبایی آن استفاده می شود و اخیرا زمینه های کاربری آن توسعه یافته است لیکن روند و وضعیت کنونی متناسب با ظرفیت های بالای تولید گل نرگس نمی باشد و این امر موجب هدر رفتن چنین قابلیتی می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که فناوری های مربوط به فرآوری گل نرگس، زمان برداشت در شهرستان کازرون مهیا باشد، می تواند نقش مهمی در رونق اقتصاد برای این شهرستان و به ویژه کشاورزان این بخش پهناور را فراهم سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، توجه ویژه ای به برگزاری استارت‌آپ‌ها در راستای کشف استعدادها و جمع‌آوری ایده و حمایت از ایده های قابل تجاری سازی دارد، افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون این موضوع را برای رونق اقتصادی و کارآفرینی در سطح شهرستان کازرون را مورد توجه قرار داده و از سال 1400 اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع کارآفرینی و رویداد استارتاپی با موضوع گل نرگس کرده است.

وی اضافه کرد: برای دومین بار این رویداد با موضوع اقتصاد گل نرگس در مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: گردگشری گل نرگس و درآمد زایی خانوارها، روش های نوین فروش و بازاریابی گل نرگس، افزایش سهم تولید و فروش گل نرگس در اقتصاد خانوارها و درآمد زایی از طریق فرآوری و تولید محصولات جانبی گل نرگس از محور های اصلی رویداد استارتاپی است.

دکتر جم در ادامه اهدای جوایز به تیم های برتر اول تا سوم، خرید ایده، محصول ارائه شده در رویداد، استقرار ایده برتر در مرکز کارنوی واحد استانی فارس و معرفی به سرمایه گذاران را از فرصت های ارزشمند در این رویداد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده تا 20 بهمن ماه سال جاری امکان اعلام و ثبت ایده‌های خود را خواهند داشت، از دانشجویان و علاقمندان این حوزه استارتاپی دعوت کرد که ایده هایشان را به نشانی startup.farsuast.ir ارسال کنند.

رئیس واحد استانی فارس اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد به مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون به آدرس؛ کازرون خیابان حضرتی کوچه 24مراجعه کرده یا با شماره 09174855759 تماس بگیریند.

 

کد خبر 220179

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید