یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اجرای 200کیلومتر روکش اسلاری سیل در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار در حاشیه بازدید از پروژه - های راهداری استان گفت: روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از 200 کیلومتر از محورهای استان با اعتباری بـالغ بر 255 میلیارد تومان طی یکسال گذشته انجام شد است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: محورهای شیراز - سعادت‌شهر، آباده - ایزد‌خواست، بوانات - هرات، ارسنـجان - سعات‌شهر، جهرم - شیراز و محور آسپاس - سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محور‌های استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است.

وی ادامه داد نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت هایی از قبیل نگهداری ،روسـازی شـانه‌ها، شیب‌ها، و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیـک می کند.

راستیار خاطر نشان کرد: راه ها از جملـه سرمایه های عمده ملی هر کشور محسوب می شوند و بر اساس معیارهای بین المللی اعتـباری که بـه امرنگهداری راه ها تعلق می گیرد معادل ۲ تا ۶ درصد ارزش روز راه ها است که این درصد بـر حسب عمر مفید راه معین می شود.

وی در پایان گفت: بنابراین با توجه به محدودیتهای منابع باید با صـرف هزینه کمتـر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راه های موجود و بهسازی آن ها کرد که یکی از روش‌هـای نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی است.

 

کد خبر 220370

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید