یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۳۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار است. 

به گزارش پیام خبر از خوزستان، حسن نورانی امروز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونین استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی اظهار کرد: در اواخر امسال کنگره ملی شهدای خوزستان برگزار خواهد شد و در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه خوزستان پایتخت دفاع مقدس و مقاومت ایران است افزود: از آنجایی که بیشتر کنگره‌های ملی مربوط به خرمشهر در تهران برگزار می‌شود انتظار اقدامات موثرتری در این شهر وجود دارد. 

وی اضافه کرد: برای پذیرایی از مهمانان ۲ اردوگاه باکیفیت در استان لازم است که البته ۲ مکان در شهرهای دزفول و سوسنگرد ظرفیت تقویت را دارند و همچنین یک زائرسرا در خرمشهر باید مجهز شود. 

نورانی به برگزاری رالی اتومبیلرانی راه ولایت (مسیر ورود امام رضا (ع) از عراق به خوزستان ) در استان اشاره کرد و ادامه داد: زنده نگه داشتن این مسیر از طریق ورزش یک کار ارزنده است. 

وی در ادامه با اشاره به سهمیه اعزام ایثارگران استان به مشهد مقدس بیان کرد: جامعه ایثارگری در استان خوزستان ۲۸۰ هزار نفر بوده که اختصاص سهمیه ۲۰۰ نفری بسیار اندک است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس به طور ویژه در استان آغاز شده به گونه ای که سال گذشته ۲ هزار تاریخ شفاهی و امسال تاکنون یک هزار تاریخ شفاهی تدوین شده است. 

وی یاد آور شد: سال گذشته ۴۵ نفر و امسال ۳۰ نفر از نیروهای بنیاد شهید استان بازنشسته می‌شوند که انتظار می‌رود نیروهای متخصص و آشنا با فرهنگ و هنر جایگزین شوند. 

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

 

کد خبر 220454

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید