شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۹:۴۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سمینار دانش افزایی داوران فوتبال در شیراز زیر نظر دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری کشور برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، در این سمینار 2 روزه یکصد نفر از داوران، کمک داوران و ناظران داوری با شرکت در 9 کارگاه آموزشی زیر نظر دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری کشور، با اصلاحات جدید قوانین داوری، تخلف هند، چلنج ها، خطاهای تکنیکی، جاگیری و بازی خوانی، ویدئو تست، اتفاقات محوطه جریمه، کارتیمی و مدیریت در مسابقه و همچین نقش و وظایف ناظران داوری و نحوه نمره دهی آشنا می شوند.

در آیین آغاز به کار این سمینار مهندس حسین قنبری با ابراز رضایت از برگزاری این کارگاه، توجه به آموزش و دانش افزایی را مهم و از اولویت های هیئت فوتبال استان ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه ورزش خصوصا فوتبال بدون آموزش لازم امکان پذیر نخواهد بود چرا که هر هزینه ای در زمینه آموزش، سرمایه گذاری برای آینده است. 

سرپرست هیئت فوتبال استان فارس با اشاره به اینکه داوران استان فارس از جایگاه ارزنده ای برخوردار هستند، اضافه کرد: علاوه بر حضور متعدد داوران ملی در لیگ های مختلف فوتبال و فوتسال آقایان و بانوان و فوتبال ساحلی، شاهد حضور چندین داور استان فارسی در رقابت های بین المللی هستیم.

وی خواستار استفاده بیشتر از پتانسیل داوری فارس در سطح مسابقات کشوری و بین المللی شد و ابراز امیدواری کرد: سهمیه داوری استان فارس در لیگ های فصل آینده افزایش یابد.

سرپرست هیئت فوتبال استان فارس همچنین قول مساعد داد بزودی سیستم ارتباط رادیویی برای داوران در لیگ های استان فراهم شود.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این سمینار خانم کشاورز عضو کمیته داوران فدراسیون، مسلمی نائب رئیس هیئت فوتبال استان، سلطانی دبیر هیئت فوتبال، محمدعلی تولایی رئیس کمیته داوران و اعضای این کمیته نیز حضور داشتند.

 

کد خبر 220464

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید