شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: گروه های جهادی در افق سه ساله برنامه آبرسانی به 412 روستای دیگر استان فارس را در دستور کار دارند.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر طحانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیجیان امروز در قالب گروه های جهادی در عرصه های مختلف مشغول به فعالیت هستند و طی یکساله گذشته در عرصه خدمات به مردم در حوزه های مختلف به ویژه محرومیت زدایی تلاش مضاعف داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: طی یک سال گذشته گروه های جهادی با همت دولت سیزدهم و با مشارکت دستگاه های اجرایی استان عملیات آبرسانی به 372 روستا را انجام دادند و امروز در این روستاها موضوع محرومیت زدایی در حوزه آب رفع شد.

وی ادامه داد: گروه های جهادی در یک افق سه ساله برنامه آبرسانی به 412 روستای دیگر استان را در دستور کار دارند.

طحانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج به تشریح ویژه برنامه های این هفته پرداخت و تصریح کرد: در این ایام در یک افق سه ساله در تلاشیم تا یک میلیون هکتار از اراضی استان پهناور را در موضوع آبخیزداری و آبخوان داری در جهت عملیات اجرایی این اراضی اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام همچنین عملیات لایروبی 600 رشته قنات و در در کانال های سیمانی آبرسانی کشاورزی پنج هزار کیلومتر احداث کانال های آبرسانی و یک هزار و 200 استخر ذخیره آب کشاورزی و 4 هزار کیلومتر لوله کشی آب از استخرها به مزارع تحت عنوان طرح آبخیز تا جالیز به همت گروه های جهادی استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در ادامه به موضوع ساخت مسکن محرومین اشاره کرد و گفت: در این حوزه در تلاشیم تا ساخت 70 هزار مسکن محرومین انجام شود. این در حالی است که در سال گذشته ساخت یک هزار و 200 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد انجام و تحویل متقاضیان شد.

طحانی اضافه کرد: در حوزه راه نیز یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی و هزار کیلومتر مرمت راه های روستایی در دستور کار قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است.

وی در ادامه از برگزاری رزمایش فاطمیون سه با حضور ۱۲ هزار نفر از جوانان استان در قالب پنج هزار گروه جهادی از آذر ماه همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش به مدت 10 روز برگزار می شود که مراسم افتتاحیه این رزمایش به میزبانی شهرستان کازرون و با حضور و سخنرانی معاون اجرایی سپاه پاسداران کل انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس اضافه کرد: در روز ششم آذر ماه آیین عملیات اجرایی طرح های قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب اجرای طرح های محرومیت زدایی در سطح استان فارس با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی آغاز می شود.

آیین افتتاح پنج هزار فرصت شغلی در هفته بسیج سازندگی از دیگر موضوعات مورد اشاره طحانی بود و اضافه کرد: در این خصوص با توجه به فعالیت گروه های جهادی در ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه در زمینه اشتغالزایی و کمک ها و مساعدت هایی که دولت سیزدهم در این حوزه داشته است، آیین افتتاح این تعداد فرصت شغلی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این هفته همچنین پنج هزار و 200 پروژه محرومیت زدایی در عرصه تکمیل و مرمت مسکن نیازمندان، تکمیل مساجد و مجتمع های فرهنگی، بهسازی و مرمت راه ها، احداث و تکمیل مخازن آب شرب روستاها، آبرسانی و احیای قنوات افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس همچنین از اهدا یک هزار سری جهیزیه به زوجین استان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و درباره میزان محرومیت در سطح استان گفت: کم برخورداری در موضوعات مختلف استان متفاوت است اما در مناطق جنوبی استان فارس به دلیل کمبود سفره های آب زیر زمینی، تامین آب شرب برای مردم به عنوان یک دغدغه است لذا اولویت اقدامات سازمان مبنی بر آبرسانی به این مناطق است.

وی ادامه داد: در خصوص آبخوان داری هر ساله بارش های خوبی در سطح داریم اما به دلیل اینکه تا به امروز به دلیل پهنه وسیع که استان دارد، اقدامات موثری انجام نشده است این موضوع را شاهد هستیم که مقادیر بسیار زیادی از آب های سطحی هدر می رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: در موضوعات مدارس سنگی در روستا ها نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که با برنامه ریزی مدون به این حوزه ورود داشته ایم.

 

کد خبر 220474

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید