شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

شناسایی و انهدام شبکه قاچاق واکسن گارداسیل در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی و انهدام شبکه قاچاق «واکسن گارداسیل» در شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدجواد راعی گفت: پس از بررسی ‌ها و پیگیری ‌های متعدد، مشخص شد یک تیم سازمان یافته که در زمینه تبلیغ و فروش غیرمجاز واکسن گارداسیل در سطح شهر و فضای مجازی فعالیت داشت، با همکاری کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه و سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج)، شناسایی و منهدم شد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبا بیان اینکه واکسن گارداسیل تنها در داروخانه ‌های منتخب دانشگاه عرضه می شود، افزود:کارشناسان این معاونت پس از دریافت اطلاع از فروش غیرمجاز این واکسن در استان، با اقدامات گسترده و میدانی و با دریافت مجوز حکم بازرسی از دستگاه قضایی، تعدادی واکسن گارداسیل به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال کشف کردند.

دکتر راعی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده و اظهارات متهمان، این گروه دست کم به مدت یک سال گذشته به این کار مشغول بوده‌اند و تعداد زیادی واکسن گارداسیل را به صورت غیر‌قانونی و قاچاق به فروش رسانده‌ اند که در این خصوص تا امروز 6 متهم به دادگاه معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه این واکسن باید به صورت یخچالی و رعایت زنجیره سرد نگهداری و عرضه شود، از هموطنان خواست هر گونه دارو و واکسن را از داروخانه های معتبر تهیه کنند و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شماره تلفن 190 را برای ارائه اینگونه موارد به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

 

کد خبر 220482

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید