یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل دیوان محاسبات فارس گفت:‌ معضل آرامستان شهر صدرا و اتمام پروژه جاده قره پیری در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پیام خبر، جواد قناعتی در حاشیه بازدید از شهر صدرا شیراز بر لزوم استقرار هر چه سریعتر دستگاه های اجرایی به ویژه خدمات رسان به مردم در شهر صدرا شیراز تاکید کرد و گفت:‌ معضل آرامستان شهر صدرا و اتمام پروژه جاده قره پیری در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات فارس، تعیین تکلیف پروژه هایی که شرکت عمران صدرا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام داده از جمله موضوعات مهمی بود که از سوی دیوان و با هدف احقاق حقوق مردم صدرا مورد تاکید قرار گرفت.

با تاکید دیوان محاسبات، در این پروژه ها سهم شرکت عمران شهر صدرا که همان سهم مردم شهر صدرا است باید به درستی مشخص و احقاق حق صورت پذیرد.

قناعتی بیان کرد: دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه عالی نظارتی در جهت احقاق حقوق مردم عزیز، در خصوص ترک فعل مسئولین مربوطه که در انجام وظایفشان تعلل دارند از ابزارهای قانونی خود و معرفی این مسئولان به دادسرای دیوان محاسبات استفاده خواهد کرد.

در این جلسه مقرر شد یک تیم حقوقی قوی پرونده هایی که له یا علیه شرکت عمران صدرا در مراجع قضایی وجود دارد را پیگیری و تعیین تکلیف کند.

یکی از موضوعاتی که می تواند در انجام امور مردم شهر صدرا کارگشا باشد، تفکیک وظایف شرکت عمران شهر صدرا و شهرداری صدرا است که از سوی دیوان محاسبات استان مورد تاکید قرار گرفت که با انجام هر چه شفاف‌تر این تفکیک وظایف، از بلاتکلیفی شهروندان در مراجعه به این دو مجموعه جهت انجام امورات خود جلوگیری به عمل می‌آید.

‌در این بازدید ابتدا پروژه های مسکن صدرا به تفکیک و با جزییات مورد بررسی و روند اجرایی هر یک از آنها ارزیابی و سایر موضوعات طی یک جلسه کاری چند ساعته با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث قرار گرفت.

مصوبات جلسه

از جمله مصوبات این جلسه و ‌موضوعاتی که مورد تاکید قرار گرفت تعیین تکلیف آرامستان صدرا بود که با توجه به اینکه شهر صدرا با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر دومین شهر استان از نظر جمعیت محسوب می شود، رفع مشکل آرامستان و دفن متوفیان در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به تاکید دیوان محاسبات در دستور کار مسئولان صدرا قرار گرفت.

همچنین موضوع نیمه تمام ماندن احداث جاده قره پیری که شهر صدرا را به شیراز متصل می کند، از دیگر مواردی بود که از سوی دیوان محاسبات استان در این جلسه بررسی شد.

در این جلسه شرکت عمران شهر صدرا با ارائه گزارشی عنوان کرد که این شرکت تعهدات خود را در هشت کیلومتر سهم خود از این جاده ۱۱ کیلومتری انجام داده و شهرداری شیراز باید نسبت به اتمام بخش پایانی پروژه که در محدوده حوزه شهرداری شیراز است، اهتمام ورزد که تکمیل این پروژه علاوه بر اینکه تاثیر مهمی در کاهش بار ترافیکی تردد بین صدرا و شیراز دارد، یکی از راه های مواصلاتی مناسب برای پیشرفت و توسعه این منطقه خواهد بود.

در این بازدید همچنین گزارشی از استقرار دستگاه های اجرایی استان در شهر صدرا که مصوبه جلسه نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان صدرا بود توسط شرکت عمران صدرا ارائه شد که مدیرکل دیوان محاسبات بر لزوم اجرایی شدن هر چه سریعتر این مصوبات و استقرار دستگاه های اجرایی خصوصا دستگاه های خدمات رسان به مردم صدرا تاکیدکرد.

در پایان این جلسه مدیرعامل شرکت شهر جدید صدرا در خصوص روند اجرایی احداث شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد نیز گزارشی ارائه کرد.

 

کد خبر 220728

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید