شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۸:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آماده‌باش راهداران فارس خبر داد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط شمال غربی فارس و انسداد محورهای مواصلاتی استان، ۹۵۳ راهدار در قالب ۷۴ اکیپ به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و انجام راهداری زمستانی در تمامی محورهای استان فارس مستقر هستند.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار از آماده‌باش راهداران فارس خبر داد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط شمال غربی فارس و انسداد محورهای مواصلاتی استان، ۹۵۳ راهدار در قالب ۷۴ اکیپ به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و انجام راهداری زمستانی در تمامی محورهای استان فارس مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: ۸۲ راهدارخانه ثابت و سیار در استان فارس با نمک و سایر وسائل مورد نیاز تجهیز شدند و با ۳۸۰ انواع ماشین آلات سبک و سنگین در آماده‌باش به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌های تخریب شده انجام شده است، اظهار کرد: باتوجه به امکان یخ زندگی برخی از جاده‌ها می‌طلبد رانندگان برای جلوگیری از بروز حادثه با احتیاط رانندگی کرده و هموطنان از سفرهای غیرحضوری پرهیز کنند.

راستیار، ۵۴ گردنه تحت پوشش برف روبی در استان فارس را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ۶ هزار و ۳۸۵ کیلومتر راه در فارس تحت پوشش برف روبی قرار دارد و راهداران با ۱۳۵ گشت راهداری در محور های استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تاکید کرد: هموطنان برای اطلاع از وضعیت راه‌های کشور به خصوص استان فارس می‌توانند به سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کنند یا با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت مدیریت راه‌های کشور به صورت برخط وضعیت ترافیکی و جوی را مشاهده کنند.

 

کد خبر 220794

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید