شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک شیراز گفت: با تمهیدات پیش بینی شده در ماه‌های گذشته و اقدامات اجرایی برای رفع نقاط آبگیر و لایروبی مسیل‌ها و انهار، بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌ها در سطح منطقه اقدامات لازم به عمل آمده است.

به گزارش پیام خبر، مجید دهقان با اشاره به انجام شناسایی، پایش و رصدهای مستمر نقاط آبگیر منطقه گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های فصلی در ماه های گذشته، اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام گردیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک شیراز افزود: همزمان با اعلام سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت قرمز بارندگی، تیم‌های امور شهر، تاسیسات و فضای سبز منطقه بصورت شیفت بندی در آماده باش کامل هستند و با پایش‌های مستمر ازبروز آبگرفتگی در معابر جلوگیری به عمل خواهد آمد‌.

وی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مدیریت بارش های فصلی گفت: پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های فرعی و اصلی، بازدید دوره ای از پمپ های برقی و چاله پمپ ها، لایروبی و حفر چاه های جذبی، لوله گذاری دفع ابهای سطحی در معابر مشکل دار و از پیش طراحی شده از مهمترین اقداماتی است که در ماه های گذشته به منظور آمادگی در برابر بارش نزولات جوی انجام شده و هم اکنون نیز تمامی نیروها در اماده باش کامل بسر می برند تا در صورت نیاز و وقوع آبگرفتگی معابر نسبت به رفع آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله‌های شهری در انهار و کانال‌های عبوری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده ولی همچنان از طریق سامانه ۱۳۷ آماده دریافت درخواست ها و نظرات شهروندان است.

 

کد خبر 220805

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید