شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پی اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) در تعدادی از شهرها و روستاهای استان و انجام ممیزی نهایی، تعدادی از این شهر و روستاها موفق به اخذ گواهینامه ایمنی آب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

به گزارش پیام خبر، در پی اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) در تعدادی از شهرها و روستاهای استان و انجام ممیزی نهایی، تعدادی از این شهر و روستاها موفق به اخذ گواهینامه ایمنی آب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

علی جان صادق پور در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اقدامات گسترده شرکت آبفا استان فارس در راستای ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه های آب و فاضلاب در استان و افزایش ضریب اطمینان از سلامت آب شرب با پایش مستمر آن با استفاده از به روزترین سامانه های موجود در کشور، برنامه ایمنی آب (WSP) در تعدادی از شهرها و روستاهای استان انجام و ممیزی نهایی صورت گرفت که تعدادی از این شهرها و روستاها موفق به اخذ گواهینامه ایمنی آب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس افزود: با توجه به اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) در شهر نی ریز، روستای علی آباد شهرستان اقلید و روستای دالین شهرستان سپیدان و کسب نمره حد نصاب در ممیزی کمیته کشوری ایمنی آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همچنین ممیزی و راستایی آزمایی این برنامه توسط کمیته راهبری استانی برنامه ایمنی آب، شهر و روستاهای مزبور موفق به اخذ گواهینامه برنامه ایمنی آب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

مدیر عامل آبفا فارس ادامه داد: در همین راستا شهرهای فسا و زرقان نیز با توجه به کسب نمره حد نصاب از کمیته کشوری ایمنی آب به زودی گواهینامه مذکور را اخذ خواهند کرد.

وی، هدف از اجرای برنامه ایمنی آب را اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی براساس مدیریت خطر عنوان کرد و مؤثرترین روش جهت اطمینان پایدار از کیفیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی را اجرای برنامه ی ایمنی آب دانست و گفت: اجرای این برنامه بایدطوری باشد که تمام مراحل تامین آب از حوزه آبریز تا مصرف کننده را شامل شود.

 

کد خبر 221522

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید