شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک اعلام کرد؛

شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک

مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز موضوع علمی نهمین همایش ملی ادبیات کودک را اعلام کرد.

به گزارش پیام خبر، مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز نهمین همایش ملی خود را به موضوع «بررسی بازنمایی و جایگاه خانواده در ادبیات کودک و نوجوان» اختصاص داده و پژوهشگران را به تمرکز و پژوهش در این زمینه فراخوانده است.

سعید حسام‌پور، مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز،  در جمع اصحاب رسانه ضمن اعلام این موضوع توضیح داد: یکی از مجراهای تاثیر ادبیات کودک بر مخاطب نوع بازنمایی‌هایی است که این آثار از واقعیت جامعه و نیز واقعیت‌های گوناگون اجتماعی به این مخاطب ارائه می‌دهند. خانواده یکی از مهم‌ترین واقعیات اجتماعی است که هسته‌ی اصلی زندگی کودک و نوجوان و نیز جامعه را تشکیل می‌دهد. این‌که تا چه اندازه تنوع شکل‌ها و روابط گوناگون خانوادگی و نیز نقش هر عضو خانواده در زندگی آن به مخاطب معرفی می‌شود نقشی مؤثر بر نوع نگاه مخاطبان به خانواده و اعضای آن دارد.

دبیرعلمی نهمین همایش ملی ادبیات کودک به محورهای این دوره از همایش نیز پرداخت و گفت: بررسی بازنمایی انواع خانواده در ادبیات کودک ایران (خانواده هسته‌ای، تک‌فرزندی، چندفرزندی، تک‌والدی، خانواده‌های ترکیبی…)؛ بررسی بازنمایی اعضای خانواده، نقش هریک در خانواده و نیز روابط هریک با خانواده در ادبیات کودک و نوجوان و خانواده‌های طبقات مختلف اجتماعی، فرهنگی، قومی و خانواده‌های شهری و روستایی؛ بررسی بازنمایی خانواده سنتی، خانواده مدرن و خانواده پسامدرن؛ بررسی بازنمایی نوع خانه، ساختمان و امکانات آن و مسائل و مشکلات خانوادگی (آن‌گونه که در ادبیات کودک و نوجوان بازتاب یافته‌اند)؛ بازنمایی حضور و نقش موبایل، کامپیوتر، فضای مجازی و رسانه‌ها در خانواده؛ بررسی تحول بازنمایی خانواده در ادبیات کودک و نوجوان دهه‌های اخیر و مقایسه ادبیات کودک ایران و جهان با توجه به محورهای یادشده، برای این دوره از همایش درنظر گرفته شده است.

وی، افزود: پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، به دبیرخانه‌ی همایش ،به نشانی الکترونیکی koodak@rose.shirazu.ac.irارسال کنند.

به‌گفته مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک، زمان داوری چکیده‌ها تا نیمه بهمن‌ماه و مهلت ارسال اصل مقاله‌ها تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود و این دوره از همایش، در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 221617

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید