یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول در بهزیستی فارس با همکاری بنیاد مادر و اداره کل بهزیستی فارس برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول استان فارس با همکاری اداره کل بهزیستی و بنیاد فرهنگی بین المللی مادر باحضور استاندار فارس,مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراددارای معلولیت,مدیر عامل بنیاد مادر, رئیس انجمن مددکاران ایران,مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی فارس ,مشاور استاندار فارس در امور معلولین و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

در این مراسم از۲۰ مادرنمونه از شهرستانهای سراسر استان فارس تجلیل بعمل آمد.که در این بین دونفر از مادران فرزندان با نیازهای ویژه را به فرزندخواندگی پذیرفته اند،یکی از نکات مورد توجه در این برنامه حضور مسئولان به همراه مادرانشان به رسم بنیاد بین‌المللی مادر و در راستای نکوداشت مقام مادر بود.

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های بنیاد مادر که یک کار نمونه است و تقدیر از حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و رییس انجمن مددکاران ایران و همچنین مجموعه بهزیستی فارس به جهت برپایی این آیین نکوداشت به بیان روایت در خصوص مقام و جایگاه مادر و احترام به پدر و مادر پرداخت.

استاندار فارس گفت: بهزیستی فارس و بنیاد بین المللی مادراین اقدام و ایده بسیار خلاقانه را انجام دادند که از مادران دارای فرزند معلول و مادرانی که معلولیت دارند تقدیر کردند , این مادران از فرزند خود بنحو شایسته مراقبت کردند و ایشان را به جایگاه شایسته رساندند , ترکیبی از نقش یک مادر و نقشی که یک معلول می تواند در جامعه ایفا کند کار ارزشمندی است که مصداق آیه فتبارک الله احسن الخالقین است.

ایمانیه صمن تاکید بر لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، افزود:از مدیران استان به ویژه مدیران شهرداری ها و شهردار خواهش می کنم که در زمینه بهسازی محیط و تردد افراد دارای معلولیت و مبلمان شهری همکاری کنند ,در هفته آینده نیز نشستی با حضور شهردار شیراز دراین خصوص برگزار خواهد شد . ادارات و سازمان ها هم مکلف به انجام مناسب سازی هستند

وی ادامه داد:در زمینه اشتغال متاسفانه فرهنگ بکارگیری معلولان در شغل های مختلف هنوز کامل مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است و باید از توانمندی های این افراد بیشتر از قبل در جامعه استفاده شود ضمن این که بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین دستگاه های دولتی مکلف هستند ۳ درصد نیروهای خود را از میان افراد دارای معلولیت استخدام کنند.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت و بیان اینکه ۱۵۷هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی فارس داریم،گفت برای نخستین بار در کشور امروز با همکاری بنیاد بین المللی مادر میزبان مادرانی هستیم که مادری و پرستاری را توامان انجام می دهند،مادران بزرگواری که از خانواده بزرگ بهزیستی هستند و حق مادری را مضاعف ادا کردند مادرانی که با فداکاری و ایثار فرزندانی پروردند که با وجود نیازهای ویژه ، موفق و فعال هستند.

غلامرضا محمدی رئیس بنیاد مادر نیز ضمن بزرگداشت مقام مادر هدف از تاسیس و فعالیت بنیاد بین المللی مادر را تجلیل از مقام مادر به عنوان قلب خانواده و آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزشهای قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای ایده آل عنوان کرد.
گفتنی است در این نشست دکتر محمودنژاد مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز به ایراد سخنرانی در خصوص مادر پرداختند و در ادامه تجلیل از مادران نمونه دارای فرزند معلول و فرزند پذیر با نیازهای ویژه انجام شد.
تقدیم پرتره نقاشی از چهره مدیرعامل بنیاد مادر که با هنرنمایی هنرمند دارای معلولیت حاضر در سالن که در طول مراسم طراحی و اجرا گردید توسط استاندار فارس به مدیر عامل بنیاد مادر نیز از دیگر موارد قابل توجه در این برنامه بود.

 

کد خبر 221749

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید