یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۴۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه گفت: استان‌های زیادی در مرزهای کشور هرساله در ایام اربعین حضور دارند، اما استانی پرتوان‌تر از فارس و شهری پرتوان‌تر از شیراز به‌ویژه شورا و شهرداری این کلان‌شهر نداریم.

به گزارش پیام خبر، عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) طی آیینی در مرز شلمچه آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام‌ سید محمد نبی موسوی‌فرد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: ۲۰ سال قبل کمتر کسی تصور می‌کرد که در مراسم اربعین بالغ‌بر ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان به سمت کربلای معلی حرکت کنند و امروز با عنایت الهی این مراسم هرسال پرشورتر از سال‌های قبل این حرکت انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز با تاکید بر این موضوع که اربعین بستر حکومت جهانی امام عصر(عج) را فراهم می‌کند و در این خصوص تردیدی وجود ندارد، ادامه داد: در ایام اربعین نه‌ تنها شیعیان که غیر شیعیان و غیرمسلمانان نیز شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در ایران اسلامی نیز سال‌های متمادی است که مر‌دم هرسال پرشورتر از سال‌های قبل به سمت‌وسوی کربلای معلی حرکت می‌کنند که طبیعتا این حرکت نیاز به بسترسازی دارد.

حجت‌الاسلام‌ موسوی‌فرد افزود: استان‌های زیادی در مرزهای کشور هرساله در ایام اربعین حضور دارند اما استانی پرتوان‌تر از فارس و شهری پرتوان‌تر از شیراز به‌ویژه و شورا و شهرداری این کلان‌شهر نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: در داستان حج از فردای پایان یافتن مناسک حج برنامه سال آینده، برنامه‌ریزی می‌شود که طبیعتاً در موضوع اربعین هم باید همین‌گونه باشد و برنامه‌ریزی جامع انجام شود.

کار ماندگار شهرداری شیراز در اجرای پروژه موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه

رضا محمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه گفت: شهرداری اهتمام ویژه‌ای در تخصیص و پیگیری اجرای این پروژه داشته باشد تا به کاری ماندگار تبدیل شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز در این آیین گفت: از آنجا که نهادهای مختلف باید سهم خود را در مناسبت‌های فرهنگی به ویژه اربعین انجام دهند، در این راستا شورا و شهرداری شیراز این موکب را در مرز شلمچه راه‌اندازی کرده است.

محمدیان اضافه کرد: ساخت موکب دائمی احمد بن موسی(ع) این اقدام می‌تواند یک الگوسازی برای سایر شهرداری‌ها باشد که در نقاط مرزی منتهی به مسیر اربعین، اقدامات ماندگارتری را جایگزین چادرها و کانکس‌ها کنند.

وی همچنین حرکت عظیم اربعین حسینی را رزمایش ظهور توصیف کرد و گفت: امروز حق‌طلبی جوامع غیرمسلمان افزایش‌یافته و ماجرای غزه گویای این مدعاست.

محمدیان خاطرنشان کرد: شهرداری اهتمام ویژه‌ای در تخصیص و پیگیری اجرای این پروژه داشته باشد تا به کاری ماندگار تبدیل شود.

اتمام موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) شهرداری شیراز در مرز شلمچه طی کوتاهترین زمان ممکن

آرش فرج زاده در آیین عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: شهرداری شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این پروژه را به اتمام می‌رساند.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز در این آیین اظهار کرد: از دیرباز و به‌ویژه سال‌های اولیه جنگ تحمیلی، قرابت و نزدیکی بین شیرازی‌ها و خوزستانی‌‌ها تقویت و ارتباط نزدیکی و حسنه‌ای بین این دو شهر برقرار شد.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: یاد و خاطره دفاع مقدس بین شیرازی‌ها و مسئولان این کلان‌شهر همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: با اهتمام شورای اسلامی شهر شیراز، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) هستیم، مکانی که در خدمت‌رسانی به زوار اربعین طی سال‌های اخیر برپاشده بود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌هایی که وزارت کشور هرساله انجام می‌دهد، شهرداری شیراز به‌عنوان معین در مرز شلمچه تعیین کرده است.

قائم‌مقام شهردار شیراز اضافه کرد: شهرداری شیراز پس از مصوبه شورای اسلامی شهر، با تمام قوا کار را آغاز کرده و یکی از بهترین مشاورین (شرکت شهر راز) و پیمانکاران (شرکت سد عمران پارس گستر) را به اجرای این پروژه اختصاص داده است که نشان از جدیت شهرداری دراین‌باره دارد.

فرج‌زاده قول مساعد داد: شهرداری شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این پروژه را به اتمام می‌رساند و انتظار می‌رود که مقامات استان خوزستان همراهی لازم در اجرای این پروژه را با شهرداری شیراز داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه شهرداری شیراز امروز یکی از پرتوان‌ترین شهرداری‌ها در حوزه عمران در سطح کشور است، گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۴۵۵ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

قائم‌مقام شهردار شیراز و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز بیان کرد: اگرچه انتقال اعتبارات عمرانی به خارج از شهر کار دشورای است اما شورا و شهرداری شیراز تلاش کرده‌اند تا ابن پروژه به ثمر برسد.

ساخت موکب دائمی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه

غلامرضا غلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه مجموعه فرهنگی و موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه گفت: ساخت این موکب دائمی بر اساس مصوبه شورای ششم کلان‌شهر شیراز اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این آیین با تصریح بر این نکته که ارزش مردم‌داری قابل قیاس با هیچ‌چیزی نیست، گفت: مردم‌داری مهم‌تر از مسئولیت است.

غلامی ادامه داد: ساخت این موکب دائمی بر اساس مصوبه شورای ششم کلان‌شهر شیراز اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موکب با شش سوله در رویکردها و کاربری‌های متفاوت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز عنوان کرد: همچنین این موکب موجب بهره‌مندی در برگزاری اردوهای راهیان نور می‌شود.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد اروند در این خصوص منعقدشده است، تاکید کرد: موارد و ضوابط قانونی در اجرای این پروژه رعایت و از سویی دیگر انتظار همراهی مسئولان استان خوزستان داریم.

غلامی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا این موکب یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات شود، چراکه موکب احمد بن موسی(ع) یک موکب خاص است که در کنار خدمات فرهنگی و مذهبی، خدمات شهری نیز را ارائه می‌دهد.

 

کد خبر 221961

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید