شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل هواشناسی فارس گفت: طبق پیش بینی های انجام شده سطح زرد، نسبت به بارش باران، احتمال جاری شدن روان آب، برف در مناطق کوهستانی و سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه تا ۲۳ همین ماه فرا می گیرد.

به گزارش پیام خبر، مسعود حقیقت گفت: طبق پیش بینی های انجام شده سطح زرد، نسبت به بارش باران، احتمال جاری شدن روان آب، برف در مناطق کوهستانی و سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه تا ۲۳ همین ماه فرا می گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه هفته جاری در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال غرب در شهرستان های رستم، نور آباد ممسنی، سپیدان، کازرون، کوه چنار،‌ بیضا و سد درودزن فعال است.

وی ادامه داد:‌ همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۲۳ آذرماه در همه مناطق استان به ویژه درشمال غرب پیش بینی شده است.

جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده ها

حقیقت تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان آب در شمال غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی شمال استان و آزاد راه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها،‌ احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی ، احتیاط در جا به جایی عشایر و فعالیت های طبیت گردی و لایروبی کانال ها و آب راهها نیز توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌ بارش ها در مناطق سرد سیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه هفته جاری بیشتر در مناطق شمال غربی استان است و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف است.

پیشتر هواشناسی فارس ۱۸ آذر ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و افزایش آلاینده های جوی درشهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویِژه شیراز برای گروهای حساس شامل کودکان، سالمندان، ‌بیماران ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب غربی از هجدهم تا بیست و یکم آذرماه هشدار داده بود.

 

کد خبر 222153

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید