شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۱۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دقیقه 11 بازی پرسپولیس و استقلال تهران که صد و دومین بازی این 2 تیم به حساب می آید، کمک داوران ویدئویی این مسابقه که از کشور عراق آمده اند، اعتقاد به خطای بازیکنان استقلال روی بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه خودشان داشتند که پس از چند بار نمایش این صحنه، موعود بنیادی فر، داور این مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی برای پرسپولیس نداشت.

به گزارش پیام خبر، در دقیقه 11 بازی پرسپولیس و استقلال تهران که صد و دومین بازی این 2 تیم به حساب می آید، کمک داوران ویدئویی این مسابقه که از کشور عراق آمده اند، اعتقاد به خطای بازیکنان استقلال روی بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه خودشان داشتند که پس از چند بار نمایش این صحنه، موعود بنیادی فر، داور این مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی برای پرسپولیس نداشت.

اولین VAR تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران + عکس

تکنولوژی VAR به مدت محدودی به صورت اجاره ای از سوی AFC برای مسابقات جام قهرمانان آسیا، در چند ورزشگاه ایران که میزبانی این مسابقات را داشت، نصب شده است و یکی از آن ورزشگاه ها، ورزشگاه صد هزار نفری آزادی تهران است.

چند روز پیش از این مسابقه فدراسیون فوتبال با مکاتبه به فدراسیون جهانی فوتبال FIFA اجازه استفاده از این تکنولوژی را اخذ کرد و همین امر باعث شد تا 2 داور VAR از عراق به ایران سفر کنند.

یکی از نکات جالب این تکنولوژی اینست که داوران مسابقه باید گواهی استفاده از آن را کسب کرده باشند و در صورت مصدومیت موعود بنیادی فر، معلوم نیست آیا بیژن حیدری می تواند ادامه مسابقه را قضاوت کند یا خیر.

 

کد خبر 222291

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید