یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. سیاسی
سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: رسانه‌ها در افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات ابزار تاثیرگذاری هستند و در این راستا باید تلاش مضاعفی به کار گیرند.

به گزارش پیام خبر از اراک، حسین محمودی‌فر امروز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان مرکزی در راستای نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت در انتخابات در اراک، افزود: نظام سلطه همه ظرفیت خود را بکار گرفته تا در انتخابات پیشرو به نظام اسلامی ضربه وارد کند و باید با هوشیاری این موقعیت را به نفع کشور تغییر داد.

وی بیان کرد: دشمنان می‌کوشند در بستر جنگ نرم، واقعیت جامعه را به جوانان غلط القا کنند تا به هدف خود که جدایی مردم از نظام است، دست پیدا کنند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اکنون دشمنان تمام سرمایه خود را در ابعاد مختلف انتخابات تجمیع کرده‌اند تا این انتخابات با حضور گسترده مردم مواجه نشود، اما به گفته مقام معظم رهبری، باید دشمن را ناامید کرد.

محمودی‌فر افزود: رسانه‌ها نقش اساسی در اقناع جامعه دارند و انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم، همانند سال‌های گذشته موجب یاس دشمنان و امید دوستداران انقلاب می‌شود.

معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امید آفرینی از وظایف رسانه‌های داخلی است.

سرهنگ «امیرحسین بیاتی» افزود: انتخابات می‌تواند مظهر قدرت ملی باشد و اگر انتخابات ضعیف برگزار شود، نشان از ضعف کشور است، مقوله‌ای که دشمنان به دنبال آن هستند اما باید با برنامه‌ریزی مدون این خیال باطل آنان را خنثی کرد.

وی بیان کرد: انتخابات از ابزار قوت کشور به شمار می‌رود و در کلام مقام معظم رهبری چهار مولفه شامل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات مورد توجه قرار گرفته است.

معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ایجاد تنش و ناامنی در محیط و بستر انتخابات از دیگر اهداف دشمنان در انتخابات پیش‌رو است.

سرهنگ بیاتی افزود: رسانه‌ها باید با بیان نقاط قوت، از گسترش نقاط ضعف جلوگیری کنند و یا در صدد رفع ضعف‌ها برآیند و با برشمردن نقاط قوت کشور، امیدآفرینی را در جامعه القا کنند.

وی بیان کرد: دشمنان تلاش دارند انتخابات را به نقطه ناامن تبدیل کنند و اعتبار زدایی برخی احزاب به جای اعتبار بخشی در انتخابات از دیگر توطئه دشمنان است.

معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی درباره شکل‌گیری ۲ قطبی‌سازی در انتخابات گفت: ایجاد تضاد در اصول انقلاب به جای رقابت در فروع در این فضا شکل می‌گیرد.

سرهنگ بیاتی افزود: ۲قطبی شدن انتخابات ممکن است موجب افزایش مشارکت در انتخابات شود اما سَم است و این نگاه، آرمانی انقلاب اسلامی نیست.

وی بیان کرد: در ۲قطبی شدن انتخابات، امنیت و آرامش جامعه، برهم زده می‌شود و یا اینکه برخی افراد دچار مارپیچ سکوت می‌شوند.

معاون سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در انتخابات به روشنگری اندیشه نیاز است نه اینکه اندیشه‌ها حذف شوند.

سرهنگ بیاتی به نقش رسانه در افتخار آفرینی عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: امروز رسانه در جبهه مقاومت فلسطین، نقش برتر در منطقه را داشته و شهادت ۶۰ خبرنگار یعنی رسانه در متن واقعه است و روایتگر افکار جهانی شده و توانست مظلومیت فلسطین را به جهان مخابره کند.

۵۲۳ نفر نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی هستند.

 

کد خبر 222590

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید