شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۳۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: 159 روستا بیش از 20 خانوار در فارس وجود دارد که فاقد راه آسفالت است و با هماهنگ استانداری طی سه سال دارای راه آسفالت می شوند که طول این راه ها به اندازه 700 کیلومتر است.

به گزارش پیام خبر، علیرضا راستیار، امروز در مراسم تجلیل از برترین های حوزه حمل و نقل فارس که در مجتمع طلائیه برگزار شد، گفت: هرجا نگاه می کنیم خدمات حمل و نقل را می بینیم و فعالیت های این عزیزان همواره توسط مردم دیده می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اضافه کرد: جابجایی زوار اربعین حسینی و مواکب از مهمترین فعالیت هایی بود که توسط عزیزان حوزه حمل و نقل مسافری و کالا انجام شده است و هموازه در اذهان مردم عزیز این خدمات باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس هم پیرو فرمان تاریخی حضرت امام (ره) برای تخلیه بنادر، حمل و نقل کالا به خوبی غیرت خود را نشان داد، اضافه کرد: شرایط کاری مجموعه راهداری و حمل و نقل به گونه ایست که همواره در سختی و بحران باید حضور یابند.

راستیار با اشاره به اینکه نگهداری راه های شریانی یکی از اهداف این سازمان است و فارس در محدوده استراتژیک قرار دارد چرا که در ترانزیت حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است، افزود: بیش از 21 هزار کیلومتر انواع راه در فارس وجود دارد و باید ایمن سازی راه ها انجام شود و با برنامه ریزی های مختلف رفع نواقص در دستور کار است.

وی افزود: 159 روستا بیش از 20 خانوار در فارس وجود دارد که فاقد راه آسفالت است و با هماهنگ استانداری طی سه سال دارای راه آسفالت می شوند که طول این راه ها به اندازه 700 کیلومتر است.

راستیار گفت: 349 میلیون تردد در فارس ثبت شده است و نشان از جایگاه خاص این استان در کشور دارد و وظیفه ما را دوچندان می کند.

وی افزود: تصادف و تلفات جاده ای یک بحران در کشور به حساب می آید در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اقداماتی برای اصلاح نقاط پرخطر انجام شد و بیش از یکصد کیلومتر راه اصلی به بزرگراه تغییر دادیم اما هنوز هم مشکل تصادفات وجود دارد و لازم است که فرهنگ های رانندگی اصلاح شود.

راستیار اضافه کرد: از همه راهداران خدوم فارس تشکر می کنم چرا که در نوروز و سفرهای تابستانه همکاران ما برای نیل به هدف برقراری ایمنی راه ها و صنوف حمل و نقل فعالیت های زیادی دارند.

اسماعیل قزل سفلی، هم گفت: خانواده بزرگ حمل و نقل یکی از بهترین بسترها برای رشد و پیشرفت و توسعه اقتصادی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: نقش رانندگان عزیز در پشت جبهه هم مثال زدنی بود و رانندگان در طول دفاع مقدس در همه بخش های جبهه حضور داشتند و رانندگان هم در خط مقدم و هم در پشتیبانی جبهه نقش فراوان داشتند و این انقلاب از رشادت های این چنین بسیار زیاد به خود دیده است.

وی با اشاره به ابراز ارادت رانندگان حمل و نقل جاده ای در جریان اربعین امسال و انتقال زائران حضرت سید الشهدا (ع) هم گفت: این عزیزان به خوبی ارادت خود را به سید و سالار شهیدان (ع) نشان دادند.

سردار رهام بخش حبیبی هم در این مراسم گفت: همه رفتارهای جامعه وابسته به حمل و نقل است و رانندگان حمل و نقل انسان های شریف و با ارزشی هستند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: اصل وجود این عزیزان گران بهاست و در سیل و زلزله و امداد رسانی بسیار فعال هستند برخی اوقات انسان های بزرگ را فراموش می کنیم و به چشم نمی آوریم.

دکتر محمودرضا طالبان هم گفت: ساخت بزرگراه و راه اصلی در این استان از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم تاکنون در مقایسه با دوره قبل حدود 18 درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: طی حدود 19 ماه گذشته حدود 180 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس ساخته و تحویل مردم شده است.

طالبان ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال نیز بتوانیم 60 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی دیگر در استان ساخته و تقدیم مردم کنیم.

وی، با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس (بیستم و بیست و یکم مهرماه 1402) گفت: در این سفر تقریبا می توان گفت که وزارت راه و شهرسازی هم در زمینه افتتاح و هم کلنگ زنی پروژه‌ها نسبت به سایر وزارتخانه ها و مجموعه ها پیشرو بود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: اصلی ترین این پروژه ها آزادراه شیراز- اصفهان بود که با حضور رئیس جمهور، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان به بهره برداری رسید و تقدیم مردم کشورمان شد.

طالبان اظهار کرد: در این سفر 101 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز در استان به بهره‌برداری رسید که از آنجا که افتتاح این پروژه ها با افتتاح ابرپروژه آزادراه شیراز – اصفهان همراه شد به خوبی دیده نشدند.

وی افزود: در حوزه مسکن نیز در استان فارس اقدامات خوبی انجام گرفته به نحوی که آیت الله رئیسی در سفر دوم اقدامات انجام شده در این زمینه را به کار جهادی تعبیر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، یکی از مباحث مهم و جدی موجود در این استان را بحث تلفات جاده‌ای دانست و گفت: اینکه بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن برخی موارد استان فارس به عنوان اولین یا دومین استان در زمینه تلفات ناشی از این حوادث معرفی می شود منصفانه نیست.

طالبان افزود: اگر تعداد تلفات جاده‌ای بر طول راه های استان تقسیم شود و عوامل دیگر هم در نظر گرفته شود، فارس در رده های حدود بیستم قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 222662

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید