شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۲ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۴۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با حضور رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان :

مشکلات حقوقی 32 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران بررسی شد

رئیس کل دادگستری استان فارس در راس هیات عالی قضایی استان با حضور در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با 32 نفر از خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران استان دیدار کرد.

 

 

به گزارش پیام خبر، در راستای اجرای برنامه های سند تحول قضایی در حوزه تکریم ارباب رجوع و دیدار های مستقیم و بی واسطه با اقشار مختلف مردم رئیس کل دادگستری استان فارس در راس هیات عالی قضایی استان با حضور در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با 32 نفر از خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران استان دیدار کرد.

در این دیدار که به منظور بررسی مشکلات حقوقی و قضایی خانواده های شهدا و ایثارگران استان انجام شد؛ رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان ، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز و معاونین دادگستری فارس ضمن استماع اظهارات و ارشاد حقوقی ، درخواست های قضایی مراجعان را بررسی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه این دیدار با بیان اینکه ما در مجموعه قضایی استان همه تلاش خود را معطوف به کاهش مشکلات مردم کرده ایم و در این بین رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده ها ی معظم شهداء، تکلیفی بر عهده ما مسئولین است گفت: خانواده شهداء در زمانی که این انقلاب نیازمند حمایت بود با همه توان و داشته خود و با تقدیم ارزشمندترین گوهر وجودی خود به انقلاب ادای دین کردند و باید امروز ما نیز در پاسخ به آن از خودگذشتگی، خدمت خالصانه ای به آنان ارائه دهیم .

این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه دفتر حمایت حقوقی از خانواده شهداء و ایثارگران دادگستری در کنار حوزه ریاست دادگستری استان تلاش خود را معطوف به کاهش مشکلات قضایی خانواده شهداء کرده است گفت: علاوه بر این برنامه مستمر ، میز خدمت ویژه ای با حضور مسئولان قضایی استان به صورت فصلی در بنیاد شهید استان به صورت اختصاصی جهت بررسی مشکلات قضایی خانواده شهداء بر پا می شود که از ابتدای امسال تاکنون ضمن برگزاری سه دیدار اختصاصی مشکلات قضایی 110 نفر از ایثارگران و خانواده معظم شهدا ء بررسی شده است.

وی با بیان اینکه دستورات پیگیری در چارچوب قوانین و با در نظر گرفتن حقوق همه طرفین پرونده می باشد خاطر نشان کرد: علاوه بر این پیگیری، تلاش مضاعفی برای ایجاد مصالحه بین طرفین پرونده در دستور کار قرار می گیرد .

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه فرهنگ تکریم و احترام به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید در جامعه ترویج داده شود،گفت: احترام جامعه نسبت به خانواده های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نشان دهنده پایبندی به ارزش‌های مذهبی است .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: دیدار های عمومی و ارتباط چهره به چهره با مراجعان تقویت اعتماد مردم را در پی خواهد داشت و از جمله برنامه های مدون و مستمر در حوزه های قضایی استان است.

 

کد خبر 222829

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید