یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۳ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۴۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

شناسایی و برخورد قانونی با 2 شبکه دیگر قاچاق واکسن «گارداسیل» در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی و برخورد قانونی با دو شبکه دیگر قاچاق واکسن گارداسیل در شیراز خبر داد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدجواد راعی با اشاره به پیگیری و رصد شبانه روزی کارشناسان این معاونت در شبکه های اجتماعی گفت: پس از رصد شبکه ‌های اجتماعی، دو تیم سازمان یافته دیگر که در زمینه تبلیغ و فروش غیرمجاز واکسن «گارداسیل» در سطح شهر و فضای مجازی فعالیت داشتند، شناسایی و افراد متخلف به دادگاه معرفی شدند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه این اقدام با همکاری نیروهای انتظامی، مقام قضایی و نماینده دادگستری شیراز انجام شده است، ادامه داد: واکسن‌ «گارداسیل» از یک مرکز متخلف در شیراز کشف و پس از بررسی های انجام شده از افراد تجویز کننده این واکسن، مشخص شد در یک سال گذشته، بیش از 100 عدد از انواع واکسن ‌های گارداسیل چهار ظرفیتی و 9 ظرفیتی، به صورت قاچاق و غیر مجاز به فروش رسیده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه واکسن گارداسیل تنها در داروخانه‌های منتخب دانشگاه عرضه می ‌شود، افزود: این واکسن باید به صورت یخچالی و با رعایت زنجیره سرد نگهداری و عرضه شود.
او از مردم استان فارس خواست تا هر گونه دارو و واکسن را تنها از داروخانه‌های معتبر تهیه کرده و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند، همچنین در صورت مشاهده این چنین موارد، موضوع را به کارشناسان حوزه سلامت با شماره 190 اطلاع دهند.

 

کد خبر 222886

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید